ח"כ מירב בן-ארי לנתניהו: "הבעיה לא במפכ"ל - אלא אצלך"

בתוך כך, השר משה כחלון לא הגיע לישיבת הממשלה הבוקר ■ חברי כנסת שנכחו בישיבה: "מפלגת כולנו מתנהלת כגיס חמישי"

מירב בן ארי/ צילום: דוברות הכנסת
מירב בן ארי/ צילום: דוברות הכנסת

השר משה כחלון לא הגיע לישיבת הממשלה הבוקר (א'), למרות שאמור היה להיות שם. כחלון מתכוון להגיע לישיבת הממשלה (שהחלה ב-10:30) בהמשך הבוקר.

זמן קצר קודם לכן צייצה חברת הכנסת מירב בן-ארי ממפלגת כולנו בטוויטר: "אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך, בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות - הבעיה היא אצלך".

בן-ארי היא הראשונה מבין חברי הכנסת של הקואליציה שתקפה ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים בוטים. היא יצאה להגנת כוחות המשטרה העושים את תפקידם, אך לא חסכה ביקורת מנתניהו עם הפנית אצבע מאשימה, באומרה: "הבעיה היא אצלך".

תוך זמן קצר, ברגעים הראשונים של ישיבת הממשלה, נאמר על-ידי חלק מן הנוכחים שמפלגת כולנו מתנהלת כ"גיס חמישי".

הדברים מגיעים אחרי ערב סוער בזירה הפוליטית, שבו ראש הממשלה, באמצעות דוברו החדש עופר גולן, תקף את משטרת ישראל על העסקת היועץ ליאור חורב ועל האחריות לכאורה להדלפות רבות בנוגע לחקירות.

השר גלעד ארדן, המופקד על המשטרה, דיבר בשעות הבוקר בתוכנית "קלמן ליברמן" ברשת ב' ואמר שכלל הידוע לו אין הדלפות מן המשטרה אלא מגופים אחרים. יחד עם זאת, ארדן ציין כי הוא מבין ללבו של ראש הממשלה, שנחקר ונאלץ להיות מדווח מכלי התקשורת על מהלכי החקירה נגדו.

יצוין כי מזה כמה שבועות מדווחים כתבים, כולל ב"גלובס", על חקירות השלמה הצפויות לנתניהו אחר החגים, ולכן לא ברור מדוע דווקא השידורים בליל אמש בערוץ 2 הקפיצו את לשכת ראש הממשלה.