משאבי טבע עוברת מהשקעה במכרות זהב לכריית מטבעות דיגיטליים

החברה, שבדוחותיה נרשמה הערת "עסק חי", שוקלת מכירה של מכרות זהב בארה"ב ומרבץ ברזל בקנדה, ושינוי שמה ל"בלוקצ'יין הולדינג"

מניית חברת משאבי טבע זינקה היום בכ-40% לשווי של כ-22 מיליון שקל, לאחר שהחברה דיווחה אמש כי היא בוחנת אפשרות לשינוי האסטרטגיה העסקית שלה, וכניסה לתחום פעילות חדש - בלוקצ'יין ומטבעות מוצפנים ומבוזרים, ובכלל זה כרייה של מטבעות מבוזרים. במסגרת זו, קיבל הדירקטוריון החלטה לפעול לשינוי שמה של החברה ל"בלוקצ'יין הולדינג". מדובר בחברה ציבורית ראשונה בתל אביב הבוחנת כניסה לתחום הפעילות הלוהט.

משאבי טבע התחילה להיסחר בבורסה בתל אביב ב-2010, לאחר שבעל השליטה, רועי סבג, רכש את השלד הבורסאי של חברת התוכנה סידב תמורת 5.5 מיליון שקל. ב-2011 דיווחה החברה כי רכשה זכויות בארבעה נכסים - שלושה מכרות זהב בארה"ב ומרבץ ברזל בקנדה.

סבג הוא ממייסדי ובעלי השליטה בחברת Goldmoney, הנסחרת בבורסת טורונטו שבקנדה, ומחזיקה, בין השאר, בחברה הקנדית ביטגולד, הפועלת בתחום שירותי התשלומים וההשקעות בזהב.

אתמול ציינה משאבי טבע בדיווח כי היא מנהלת משא ומתן עם כמה משקיעים חיצוניים, שאינם קשורים לבעל השליטה, לגיוס כולל של עד 2 מיליון שקל, באמצעות הקצאת מניות. החברה הוסיפה כי עם השלמת גיוס ההון תבחן אפשרות להנזיל את נכסיה והשקעותיה בנכסי משאבי הטבע המוחזקים על ידה, בין השאר באמצעות "התקשרות עם בנק השקעות לצורך מכירתם לצדדים שלישיים, ביצוע מיזמים משותפים או דרכים אחרות".

"תחום חדשני ומתפתח בעולם"

בלוקצ'יין היא טכנולוגיה של מאגרי מידע מבוזרים, שעליה מבוססים מטבעות דיגיטליים כמו הביטקוין. בדיווח שפרסמה אתמול, ציינה משאבי טבע כי "תחום הפעילות החדש הנבחן על ידה הוא תחום חדשני ומתפתח בארץ ובעולם, שטרם הוסדר רגולטורית באופן מלא וממצה". לפי הדיווח, דירקטוריון החברה עדיין לא קיבל כל החלטה שהיא בנוגע לעסקאות ההשקעה הנבחנות.

לדוחות הכספיים של משאבי טבע למחצית הראשונה של 2017 צורפה הערת "עסק חי", וצוין כי "אין בידי החברה המקורות הדרושים לה לצורך המשך פעילותה השוטפת בעתיד הנראה לעין". החברה סיכמה תקופה זו עם הפסד של 98 אלף דולר ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 189 אלף דולר, ודיווחה כי פעילותה ממומנת באמצעות הלוואות בעלים. יתרת הנכסים של החברה הסתכמה במחצית השנה בכ-8 מיליון דולר, והנכס העיקרי שלה הוא מרבץ הברזל "סוני", ששוויו 7.5 מיליון דולר.

בראיון ל"גלובס" באוגוסט 2011, סיפר סבג כי בנכסי המכרות שהעביר לחברה "קיים פוטנציאל של כריית מתכות במיליארדי דולרים".

הביטקוין, המטבע הדיגיטלי הראשון והנפוץ כיום בעולם, נסחר היום בצהריים סביב מחיר של 5,700 דולר.

רועי סבג / צלם: איל יצהר
 רועי סבג / צלם: איל יצהר