הדחת המנכ"ל: Wobi ביקשה מחברות הביטוח לאמת נתונים

שרון גילר הודח בחשד כי הציג הכנסות גבוהות מכפי שהסוכנות השיגה בפועל ■ בעלי החברה בוחנים את האפשרות להגיש נגדו תלונה במשטרה

WOBI לוגו
WOBI לוגו

לאחר שאתמול נודע כי מנכ"ל ומייסד סוכנות הביטוח האינטרנטית Wobi, שרון גילר, הודח בשבוע שעבר על רקע חשדות לאי-סדרים ולדיווחים מופרזים ואף מטעים במכוון שנעשו על ידו, גוברת הסערה סביב המקרה, שמעסיק את ענף הביטוח. ל"גלובס" נודע כי במסגרת הבדיקות שהחברה מבצעת לאחרונה, היא הוציאה לחלק מחברות הביטוח שעבדו מול הסוכנות האינטרנטית לאמת נתונים שהופיעו בכמה דוחות שהגיש גילר לבעליהן.

ככל הידוע, על פי גורמים המעורים בפרשה, החשדות שבגינם הודח גילר נוגעים להצגה לכאורה של הכנסות גבוהות מכפי שהסוכנות השיגה בפועל, בדגש על הכנסות צפויות מחברות ביטוח שמוצריהן נמכרו על ידי האתר. על פניו, היו לכך השפעות על הזרמות הבעלים מחד ועל תנאי העסקה והתגמול של גילר עצמו.

מ-Wobi נמסר היום כי "מנכ"ל החברה הוחלף והחברה פועלת לבירור ותיקון של דיווחים שגויים שלכאורה הועברו לבעלי המניות ולגורמים נוספים על ידי שרון גילר, ואשר התגלו לאחרונה. יודגש כי לכל הדיווחים הללו אין כל נגיעה או קשר כלשהו לפעילות החברה מול לקוחותיה". משרד רואי החשבון המבקר של Wobi הוא PwC.

לפי שעה לא הוגשה תלונה למשטרה על ידי Wobi. ואולם, ככל הנראה, נושא זה עומד על הפרק ונבחן. בקרב הבעלים רוצים קודם לסכם את ממצאי הבדיקות, ואז יחליטו.

לא רק ב-Wobi בוחנים נקיטת צעדים נגד גילר על רקע החשש כי הציג נתונים לא אמיתיים על מנת לבסס את הנתונים המנופחים לכאורה שהציג לבעלים. יש חברת ביטוח שכבר נקטה בצעדים: כלל ביטוח הגישה כבר ביום שני השבוע תלונה במשטרה נגד גילר בטענה שזייף מסמכים בנוגע לתשלומים שהיא העבירה ל-Wobi, וככל הנראה לגבי חובות שחברת הביטוח חבה ל-Wobi בגין מכירות שזו ביצעה.

למרות ניסיונות, לא ניתן היה לקבל את תגובת גילר.

אתמול דווח על חילופי מנכ"ל מפתיעים ומיידיים בסוכנות הביטוח האינטרנטית עם מינויו של ערן אורן, שהצטרף לחברה לפני חודשים ספורים לאחר שנים ארוכות בעולם בתי ההשקעות - באקסלנס וקודם לכן בפסגות. אורן מונה למנכ"ל במקום שרון גילר, שייסד את החברה. ככל הידוע החילופים המהירים נעשו עוד בשבוע שעבר על ידי בעלת הסוכנות האינטרנטית, חברת הביטוח האמריקאית White Mountains. החברה האמריקאית צפויה לקנות עתה את חלקו של גילר ב-Wobi, 5% מהמניות.

בשנים הראשונות לפעילותו התמקד Wobi, שהוקם לפני כ-7 שנים, בעסקי הביטוח הכללי. לאחר מכן החל האתר לפעול גם בתחום הפנסיוני, כספק "לידים" ליצרנים ובתחום ביטוחי הבריאות.