שיאים חדשים בוול סטריט; מניות הבנקים הובילו העליות

הבית הלבן הצליח להעביר את הצעת התקציב הפדרלי בסנאט ■ מניית סקצ'רס זינקה ב-40% בעקבות דוחות חזקים ■ ג'נרל אלקטריק סגרה בעלייה למרות שפרסמה דוחות מאכזבים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

מדדי המניות המרכזיים בבורסות של ארה"ב, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 , טיפסו היום (ו') לשיאים חדשים, על רקע המשך עונת הדוחות ולאחר שהבית הלבן הצליח להעביר את הצעת התקציב שלו בסנאט. 

 

בתחום המאקרו, היום פורסם נתון מכירות בתים מיד שנייה, שעמדו ברמה של 5.4 מיליון ב-12 החודשים האחרונים. המחיר הממוצע של בית למכירה רשם עלייה של 4.2% לרמה של 245,100  דולר.

כאמור, הבית הלבן הצליח להעביר את התקציב הפדרלי בסנאט. ההצלחה הזו מעודדת את המשקיעים בניו-יורק שהבית הלבן יצליח להעביר בסופו של דבר את תכנית הפחתות המס הגדולה שלו ומכאן הדרך קצרה לעליות שערים בוול סטריט. שר האוצר האמריקאי אמר לפני כן כי אם טראמפ לא יצליח להעביר את התוכנית השווקים יסבלו מזעזוע.

האופטימיות הזו גררה איתה מימושים בשוק האג"ח, מה שמקבל ביטוי בתשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים שהגיעו לרמה של 2.38%. יש לציין כי תשואות האג"ח הממשלתי עולות בעקביות כבר תקופה גם אם בשיעורים מתונים.

את מירב העניין מרכזות מזה מספר ימים מניות הטכנולוגיה הכבדות. אפל  ריכזה עניין גם היום על רקע ידיעות על מכירות חלשות יחסית של האייפון החדש של החברה. אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  אחת המניות הכבדות והוותיקות בוול סטריט נמצאת בראלי כבר יומיים, ראלי של קצת פחות מ-10%. 

הסיבה לעליות ב-IBM נמצאת פחות בדוחות הכספיים שהיו טובים ויותר בהרכב שלהם. החברה הצליחה להגדיל את נפח הפעילות שלה בתחומי מיחשוב הענן ומתחילה לבחון כניסה לעולמות הבלוקצ'יין. כל זה מביא לרמת אמון גבוהה בענקית המיחשוב ובעתיד שלה.

עונת הדוחות נמשכת ולפני הפתיחה פרסמו דוחות ג'נרל אלקטריק  וחברת פרוקטר אנד גמבל . מניית GE רשמה במהלך המסחר ירידה חדה על רקע אכזבה מתוצאות החברה (רווח של 29 סנט למניה ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים ל-49 סנט) אולם התאוששה בהמשך. מניית PG רשמה ירידה חדה אף היא. 

פיליפ מוריס  נסחרה על רקע אכזבה מתוצאות החברה שפורסמו אמש לאחר סיום המסחר. פייפאל  נסחרה בעלייה חדה לאחר שפרסמה תוצאות טובות. 

מניות הבנקים הגדולים, ביניהן וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה, בלטו בעליות חדות.

מניית סקצ'רס זינקה בכ-40% בעקבות דוחות טובים שפרסמה החברה.