שוב: בית המשפט הורה לנאמני מגה להעביר נתונים מלאים

ביהמ"ש שלל את האפשרות שכבר כעת ייקבע כי שכר-טרחת הנאמנים יעמוד על 62-99 מיליון שקל ■ נקבע כי על הנאמנים להשלים את תחשיבם המעודכן ולהעביר "את מלוא הפרטים הנדרשים בתגובת בנק הפועלים" ■ תגובת הכנ"ר תידחה לאחר קבלת הפרטים המשלימים

טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר
טרבלסי, ברטוב וגינדס / צילום: איל יצהר

תפנית בעלילה: במקום להמתין לתגובת הכנ"ר לחישוב המחודש שערכו נאמני מגה לשכר-טרחתם יוצא הדופן - קבע כעת בית המשפט, לאחר שהוגשה תגובת בנק הפועלים המצביעה על חוסרים מהותיים בתחשיב, כי לפני הכול על הנאמנים להתייחס לחוסרים אלה.

לפי החלטת השופט אילן שילה, על הנאמנים בתיק הפירוק - רו"ח גבי טרבלסי, עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אודי גינדס - להציג, עוד לפני תגובת הכנ"ר, "את מלוא הפרטים הנדרשים בתגובת הבנק, לרבות דוח כספי".

ההחלטה מתייחסת לתגובת הנושה הראשי, בנק הפועלים, מיום חמישי, בה הדגיש הבנק כי על אף בקשת השופט מיום 25.9 - עדיין חסרים בתחשיביהם של הנאמנים נתונים מהותיים לצורך חישוב הסכום, כגון סכום תביעות החוב של נושים שונים שאין בהן עדיין הכרעה חלוטה, וכן נתוני הסכומים נטו שחולקו על-ידי הנאמנים בפועל לנושים.

לפיכך, הוסיף הבנק בתגובתו, אין ביכולתו להציג תחשיב נגדי לתחשיב המחודש של הנאמנים, שבמקור עמד על 153 מיליון שקל, ובהמשך צומצם משמעותית ל-62-99 מיליון.

השופט בהחלטתו מהיום (ב') לא הסתפק בהנחיה בדבר נתונים נוספים, והוסיף כי על הנתונים להגיע "ללא טענות", "כפי שכבר הוריתי בהחלטה המקורית", תוך "פירוט מדויק של הסכומים השונים ופירוט תביעות החוב שטרם הוכרעו, אם יש כאלה, ואלה הנמצאות בהליכי ערעור".

מדובר בנתונים קריטיים, כיוון שהיקפו של החזר החוב עשוי להשפיע על היקף שכר-הטרחה, ואילו על החזר החוב עצמו משפיע גודל החוב המקורי - סכום שגם הוא לא מוסכם על הצדדים.

הבנק, בתגובתו בסוף השבוע שעבר, הוסיף וטען כי נוכח היעדר הנתונים בתחשיב המחודש - הרי שבאפשרותו רק להציג תחשיב משוער של "סכום הביניים", טרם השלמת מכירת מגה, על בסיס דברי הנאמנים בעבר ונתוני תחשיב הנאמנים.

התחשיב המשוער של הבנק, לפיכך, כולל שכר-טרחה משוער של כ-12 מיליון שקל בלבד. לטענת הבנק, סכום זה חושב בהתאם לתקנות שכר-הטרחה למפרקים: 4% מ-298 מיליון שקל, שהם "סכום החלוקה בפועל עד כה ללא חובות נערבים/משותפים ששולמו על-ידי הרבוע הכחול", זאת מתוך חוב של מעל 1.3 מיליארד שקל.

לעמדת הבנק במחלוקת המתוקשרת סביב שכר-טרחת הנאמנים, אין כל אפשרות לאשר מראש את הסכום האסטרונומי לנאמנים (שכיום עומד בקצהו העליון על 99 מיליון שקל, כאמור, לעמדת הנאמנים) בטרם הושלמו הליכי המכירה של מגה והוכנסה התמורה לקופת הנשייה של החוב העצום.

מחלוקת נוספת היא ביחס לשאלה האם הסכומים אותם שילמה הרבוע הכחול צריכים להיות מוכנסים לחישוב ככאלה שהנאמנים השיגו לקופת הנשייה וזכאים בגינם לשכר-טרחה.

הנתונים שכעת יימסרו על-ידי הנאמנים עשויים לשפוך אור על שכר-הטרחה שלבסוף ייטלו הנאמנים מתוך הקופה על חשבון הנושים, קופה שעל הגדלתה עמלו בתיק הפירוק הסוער של רשת מגה קמעונאות המנוחה, שעברה לבעלות יינות ביתן.