אושר בכנסת: איסור כולל על מסחר באופציות בינאריות בישראל

החוק אוסר על מכירת המכשירים הפיננסיים המסוכנים, גם כאשר רוכשי האופציות אינם חיים בישראל ■  ח"כ רחל עזריה בסיום הדיון: "בואו נצביע בעד החוק החשוב הזה, שנרגיש שלפחות עשינו דבר אחד טוב היום"

אופציות בינאריות / צילום: shutterstock
אופציות בינאריות / צילום: shutterstock

חוק האופציות הבינאריות, אותו הובילה יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה, האוסר הימורים בניירות ערך, גם כאשר המהמרים (רוכשי האופציות) אינם חיים בישראל, עבר הערב (ב') בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. 51 הצביעו בעד החוק, ולא היו מתנגדים.

בסיום הדיון מעל בימת הכנסת אמרה ח"כ עזריה: "בואו נצביע בעד החוק החשוב הזה, שנרגיש שלפחות עשינו דבר אחד טוב היום".

החוק היה בעל חשיבות מרובה לראש רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, ולמשטרת ישראל, שציינו במהלך הדיונים בוועדת הרפורמות בכנסת כי השימוש שנעשה בתוך גבולות ישראל בסחר באופציות בינאריות פוגע בשמה הטוב של ישראל בעולם, עד כדי השתלחויות אנטישמיות.

ח"כ עזריה כינסה את ועדת הרפורמות במהלך הפגרה כדי להכין את החוק להצבעה מיד בתום פגרת הקיץ. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הבטיח לעזריה כי ידחוף את החוק הזה מיד בראשית כנס החורף, ועמד היום בדיבורו.

הבהילות בהעברת החוק גברה כאשר בחודש שעבר נעצרה על-ידי ה-FBI בשדה התעופה בניו-יורק, ישראלית בשם לי אלבז ששימשה כמנכ"לית אחת החברות הפועלות מישראל. היא נעצרה בחשד להונאה בניירות ערך והועברה למעצר-בית בניו-יורק. החברה אשר אלבז שימשה כמנכ"לית שלה שלחה ייצוג במהלך חודש אוגוסט לדיונים בוועדת הרפורמות. ראשיה ניסו לשכנע את חברי הכנסת כי החוק יפגע בתעסוקת ההיי-טק בתוך ישראל.