המחאה נגד הקמת שדה תעופה במועצת עמק חפר עולה מדרגה

המועצה האזורית עמק חפר החליטה להשבית מחר את הלימודים בבית הספר "קדם", המונה 500 תלמידים, בשעות 8:00-10:00 ■ באותו זמן יקיימו התושבים יחד עם התלמידים הפגנה בבית הספר

המחאה נגד הקמת שדה תעופה במועצה אזורית עמק חפר / צילום: מטה מאבק עמק חפר
המחאה נגד הקמת שדה תעופה במועצה אזורית עמק חפר / צילום: מטה מאבק עמק חפר

המועצה האזורית עמק חפר ותושביה מעלים הילוך במאבק נגד הקמת שדה התעופה בשטחי המועצה: המועצה החליטה להשבית מחר (ב') את הלימודים בבית הספר "קדם", המונה 500 תלמידים, בשעות 8:00-10:00. באותו זמן יקיימו התושבים יחד עם התלמידים הפגנה בבית הספר. המהלך הזה מגיע אחרי הפגנות שנערכו במוצאי שבת, במהלכן נחסמו צירי תנועה בכביש 4 באמצעות עשרות כלי רכב, דחפורים וטנדרים ששיבשו את התנועה.

המועצה החליטה לרתום את בית הספר למאבק, כשהיא מנמקת כי מסלול ההמראה של שדה התעופה המתוכנן צפוי לעבור מעל בית הספר, הנמצא בצמוד ליישובים עולש, בארותיים, בורגתא וחניאל. עוד מזהירים במועצה כי השביתה מחר עשויה להיות יריית פתיחה להשבתת כל מערכת החינוך שבמועצה האזורית, כחלק מצעדי המחאה המתוכננים.

הרקע למחאה היא החלטה שאמורה להתקבל בימים אלה על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בכדי לקבוע היכן יוקם שדה תעופה חלופי לשדה בהרצליה ובשדה דב. אחת החלופות נמצאת בשטח היישוב בית הלוי אשר במועצה האזורית עמק חפר. לפי התוכנית, השדה שיוקם ישמש בעיקר מטוסים קלים.

במסגרת המאבק שמוביל רני אידן, ראש המועצה האזורית עמק חפר, נגד הקמת שדה במתחם המועצה כאמור במושב בית הלוי, הוגשה עתירה לבג"ץ, אשר הדיון בעניינה אמורה להתקיים בשבועות הקרובים. אידן טוען כי השדה יהווה מפגע וסכנה של ממש לתושבים.

"מסלול ההמראה, לפי התוכנית, יעבור ממש מעל בית הספר קדם, דבר שיגרום למטרדי רעש קשים ביותר, יפגע בלימודים ועלול להסתיים באסון כבד במקרה של התרסקות. לצערי, במוסדות התכנון יושבים אנשים אשר לא רואים לנגד עיניהם את חייהם של התושבים בעמק חפר - אלא את האינטרסים והנוחות של העשירון העליון, ולזה לא נוכל להסכים".

עוד הוא מציין כי ההשלכות להקמת שדה התעופה בעמק חפר תהיינה קשות ובלתי הפיכות, לרבות חיסול של מרחבי טבע ירוקים באתרי הנדידה של עשרות אלפי עופות.

מהוועדה לתשתיות לאומית (הות"ל) נמסר: "הליך בחינת החלופות להקמת שדה תעופה חדש במקום השדה הקיים בהרצליה טרם הסתיים. מדובר בהליך מקיף, המתקיים במסגרת התוכנית להקמת שדה תעופה עבור התעופה הכללית, שבמהלכו נבחנו לעומק מספר רב של היבטים, בהם היבטים סביבתיים, תעופתיים ואחרים. אנו ממתינים שצוות התכנון של רשות שדות התעופה, יוזמת התוכנית, יגיש את המלצתו בדבר החלופה הנבחרת".