ההסכם בין קשת לרשת על תוכניות חברת החדשות בסכנה

הלחץ של הימים האחרונים לפני פיצול ערוץ 2: הזכייניות חילקו ביניהן את "תוכנית חיסכון" ו"חדשות הלילה", אך היום שלח מנכ"ל רשת מכתב למנכ"ל קשת שלפיו ההסכם אינו בתוקף

"תוכנית חיסכון" / צילום מסך
"תוכנית חיסכון" / צילום מסך

ימים ספורים לפני פיצול ערוץ 2מחלוקת בין רשת לקשת מאיימת על ההסכמות שהושגו לגבי תוכניות "חדשות 2", שלא יוכלו להמשיך להיות מופקות על ידי חברת החדשות עבור שני הגופים אחרי הפיצול.

בלב ההבנות הללו עומד הסכם - אותו יזם מנכ"ל רשת, אבי צבי - שלפיו בשל הבעיות הרגולטוריות סביב "תוכנית חיסכון" ו"חדשות הלילה", התוכניות יחולקו כך שהראשונה תופק רק עבור קשת והשנייה תופק רק עבור רשת (כל אחת מהן תקבל שם חדש). על בסיס ההסכם הזה, הושג לאחרונה סיכום דומה שלפיו "פגוש את העיתונות" תופק רק עבור רשת בעוד התוכנית המקדימה של אולפן שישי תופק רק עבור קשת.

אלא שהיום שלח צבי מכתב למנכ"ל קשת, אבי ניר, שלפיו הוא לא מוכן להסכם. הרקע להודעה של צבי אינו ברור כרגע. לפי חלק מהגורמים כעסו של צבי יצא על ענייני העלויות של כל אחת מהתוכניות, ואי ההסכמה קשורה לעניין זה. מנגד, גורמים אחרים טוענים כי ממילא כל אחת מהזכייניות משלמת בעצמה ומכיסה עבור התוכנית שמופקת עבורה.

בנוסף, על פי חלק מהטענות, הצדדים כבר חתמו על מסמך, שהועבר לממונה על ההגבלים העסקיים, שמגדיר בצורה מדויקת את ההבנות לגבי חלוקת התוכניות, ולכן כל עוד אין חריגה מן ההבנות הללו, שעליהן חתומה גם רשת, אין הצדקה לביטול ההסדר.

היות שמבחינה רגולטורית אין כאמור אפשרות להמשיך ולהפיק את התוכניות עבור שתי החברות, אם בסופו של דבר לא תהיה הסכמה לגביהן, חברת החדשות תיאלץ לבטל את התוכניות, מה שיביא באופן טבעי גם לפגיעה בחלק מעובדיה. יחד עם זאת, ניתן להעריך שכרגע עדיין מדובר באפשרות רחוקה.

מרשת נמסר בתגובה: "במטרה לשמור ולשמר על התוכניות וההון האנושי של חברת החדשות, רשת בראשותו של אבי צבי יזמה מהלך לחלוקת התוכניות בין רשת 13 לבין קשת. לצערנו, נכון לרגע זה, הצדדים טרם הגיעו להסכמות על האופן בו זה יבוצע".

מקשת ומחברת החדשות לא נמסרה תגובה.