נעילה שלילית בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס ירד ב-85 נקודות

חברת האנרגיה הטקסנית תפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ■ בסיום שבוע המסחר האחרון רשם הנאסד"ק זינוק של יותר מ-2% ■ שווי השוק של טבע נמוך ביותר מ-80% מנקודת השיא

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, לאחר פרסום של בלומברג כי בית הנבחרים יוריד באופן הדרגתי את מס החברות בארה"ב, ועד שנת 2022 יישאר על שיעור של 20%. "הדיווח הזה היכה לחלוטין את השוק" אמר דייב לוץ, מנהל ב-JonesTrading. "הירידות החלו ברגע שהחדשות התקבלו".

מדד הנאסד"ק רשם שיאים חדשים, לאחר שבסיום שבוע המסחר האחרון רשמו המדדים עליות - ובראשם מדד הנאסד"ק, שזינק ביותר מ-2% על רקע הדוחות הרבעוניים המעולים של אמזון, מיקרוסופט ו-גוגל. לקראת הנעילה ירד מדד הדאו ג'ונס ב-85 נקודות.

בשל ההפרשים בתאריך המעבר לשעון חורף, המסחר ייפתח בשעה 15:30 (שעון ישראל) ויינעל ב-22:00. המעבר האמריקאי לשעון החורף יתבצע ביום א'.

 

מניות ההייטק טיפסו, נתמכות במניות אפל  ואמזון , אשר עלו ב-2.2% וב-0.9% בהתאמה.

מניית ג'נרל מוטורס  נפלה לאחר שגולדמן זאקס העניקו למנייה המלצת מכירה.

מניית  Advanced Micro Devices  נפלה בכ-8%.

חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית פורסקאוט (סימול: FSCT) ערכה הנפקה ראשונית לציבור בנאסד"ק, וגייסה כ-116 מיליון דולר - סכום שעשוי לגדול בהמשך בעוד 17.4 מיליון דולר. שורה של חתמים בולטים ליוו את פורסקאוט לוול סטריט, ובראשם מורגן סטנלי, ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ, ולצדם בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', KeyBanc Capital Markets ו-UBS. ביום המסחר הראשון זינקה המניה ב-15.9% לשווי של 944 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

מניית טבע  הוסיפה לרכז עניין, לאחר שרשמה בימי המסחר האחרונים רמות שפל חדשות במסחר בוול סטריט. שוויה של חברת התרופות הישראלית קרס ביותר מ-80% מנקודת השיא שרשם באוגוסט 2015.

לאחר נעילת המסחר יפורסמו דוחות נובל אנרג'י , חברת האנרגיה הטקסנית המתפקדת בתור המפעילה בשדות הגז "תמר" ו-"לוויתן", הממוקמים אל מול חופי ישראל.