נדחתה בקשת אייפקס: רשת גלובוס מקס תישאר בידי אלקו

בית המשפט דחה את הטענות של קרן אייפקס בבקשה שהגישה לצו מניעה, שכן לדבריו אין להם שום תוחלת, אילץ אותה למשוך את הבקשה והבהיר כי הוא אינו מתכוון להתערב

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי מחר (ג') תתקיים כמתוכנן עסקת הקלוזינג של רכישת קבוצת אלקו שבשליטת האחים זלקינד את רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס. זאת לאחר שאתמול פנתה קרן אייפקס בראשות זהבית כהן לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לעצור את מכירת רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס לקבוצת אלקו שבשליטת האחים זלקינד. החל ממחר אלקו  תהפוך לבעלים של הרשת באותם תנאים שבית המשפט אישר בסוף חודש ספטמבר.

בית המשפט דחה את הטענות של קרן אייפקס בבקשה שהגישה לצו מניעה, שכן לדבריו אין להם שום תוחלת, אילץ אותה למשוך את הבקשה והבהיר כי הוא אינו מתכוון להתערב. סוגיית הסכמי ההפצה תידון בעוד כחצי בעוד חצי שנה.

הקלוזינג של העסקה יתקיים מחר כמתוכנן ויהפוך את אלקו לבעלים הרשמיים של החברה, שמנוהלת על-ידה כבר מתחילת חודש אוקטובר.

נזכיר כי באייפקס טענו כי ישנה הפרה של התנאים עליו חתמה הקבוצה, במסגרתו היא משלמת את הסכום המלא אותו הציעה בהתמחרות - 144 מיליון שקל, ומוותרת על תביעות מול נאמני גלובוס מקס. בפנייתה לבית המשפט מציגה קרן אייפקס דרישה למכור לה את הרשת בסכום שהציעה בהתמחרות - 143 מיליון שקל, או לקיים את ההתמחרות מחדש.

בקבוצת אלקו הודיעו לנאמנים כי הם דורשים הפחתה של מחיר העסקה לאחר ששניים מהאולפנים שנחשבים לחלק הארי של פעילות חברת ההפצה הכריזו כי יפסיקו את החוזה עמה, וכי בהתאם לכך אלקו צפויה לדרוש קיזוז הסכום ממחיר העסקה.

מכירת רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס אושרה לאחר תקופה של קרוב ל-4 חודשים בהם החברה הייתה תחת הקפאת הליכים. שופט ביהמ״ש המחוזי בירושלים עודד שחם, כתב בהחלטתו בדיון שהתקיים לפני כחודש כי הוא מאשר את המכירה וכי החברה עוברת לרוכשים כשהיא נקייה וחופשית מכל חוב, שיעבוד, התחייבות או תביעה, כלומר ללא כל החובות שצברה הרשת.