לראשונה בישראל: מכונית פאר של מותג מערבי שמיוצרת בסין

היסטוריה בענף הרכב: משלוח ראשון של וולבו S90 החדשה, שמיוצרת במפעל החדיש של החברה בסין ומיוצאת ברכבת, כבר נחת בישראל

חברת מאיר, יבואנית וולבו, החלה לייבא לישראל לראשונה את מכונית הפאר S90 מהמפעל החדש של וולבו בסין. ליצרני רכב מערביים רבים יש כיום מערכי ייצור בסין אולם זו הפעם הראשונה, שיצרן אירופאי מייצא מסין לישראל דגמים סדרתיים ובמיוחד דגמים יוקרתיים. וולבו נמצאת מאז תחילת העשור בבעלות קבוצת GEELY הסינית וההחלטה להעביר את ייצור מכוניות הסדאן של וולבו לסין התקבלה בה לפני כשנתיים.

עבור הייצור נבנה במיוחד בעיר DAQING בסין מפעל חדש ועתיר רובוטים בסטנדרטים מערבים, שתוכנן במיוחד עבור ייצוא למערב והוקם בהשקעה של מאות מיליוני דולרים. בשלב מאוחר יותר צפוי לעבור לסין גם הייצור של דגם ה-S60 החדש ושל מכוניות סדאן עתידיות נוספות, שיחלקו פלטפורמה עם ה- S90 החדשה.

המכונית, אגב, מייצגת הישג היסטורי נוסף: זו המכונית הסינית הראשונה, שמיוצאת לאירופה יבשתית, ולא דרך הים, באמצעות קו רכבת חדש שנחנך על תוואי פרויקט "דרך המשי" של ממשלת סין. המסלול חוצה מדינות רבות באסיה, מתחבר לקו הרכבת בטורקיה ומגיע עד מרכז ההכנה וההפצה של וולבו בבלגיה. המסע אורך כ-18 ימים. יצוין כי גם חברת UMI בוחנת כיום את האפשרות לייבא דגמים של קאדילק, שמיוצרים בלעדית במפעל של המותג בסין וכך גם יבואנים נוספים.