רשת בתי האבות וההוסטלים "רמת טבעון" תימכר בעד 27 מ' ש'

ביהמ"ש אישר את מכירת רשת בתי האבות וההוסטלים ■ הרשת נמכרה לאחר שנקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים ונכנסה להקפאת הליכים ■ הבראת החברה ומכירת הרשת מנעו צורך באיתור מסגרות חלופיות לכ-480 קשישים ואובדן מקומות עבודה של מעל 500 עובדים

זוג קשישים בבית אבות. הקו העליון של הסקלה / צילום: אתר רשת משען
זוג קשישים בבית אבות. הקו העליון של הסקלה / צילום: אתר רשת משען

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר, אישרה היום (ד') את מכירת רשת בתי האבות וההוסטלים "רמת טבעון" המוכרת בצפון תמורת 27 מיליון שקל. הרשת נמכרה לקבוצת רוכשים בהם עמוס הדר, יו"ר ומנכ"ל קבוצת הדר העוסקת בנדל"ן למגורים ובנדל"ן מניב, חברת טנדר לאבינג קאר בע"מ העוסקת בתחום הסיעוד ושבעליה, רמי איגרא, נשא בעבר בתפקידים בכירים בקופת חולים מכבי, וחברת א.אהרון המתמחה בשיקום נפגעי נפש בקהילה ורכשה את ההוסטלים לפגועי הנפש.

הרשת נמכרה לאחר שנקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים ונכנסה להקפאת הליכים. בכך אישר בית המשפט את המלצת הנאמנים, עו"ד ליאור מזור ואשר אנגלמן. לדברי הנאמנים, הבראת החברה ומכירת הרשת מנעו צורך באיתור מסגרות חלופיות לכ-480 קשישים ואובדן מקומות עבודה של מעל 500 עובדים קבועים.

הקבוצה מפעילה 4 בתי אבות ("נוף הגפן" בחיפה, "נוף טבעון" ו"נוף החורש" בטבעון ו"נוף עכו" בעכו), בהם מטופלים כ- 480 קשישים, וכן 3 הוסטלים (1 לקשישים ו 2 לפגועי נפש). הקבוצה נכנסה להליך של הקפאת הליכים בתחילת חודש ספטמבר, במסגרתו מונו מזור ואנגלמן לנאמנים.

בחלוף כחודשיים מתחילת ההליכים בתיק, במהלכם הופעלו החברות על ידי הנאמנים, מזור ועו"ד ורו"ח אנגלמן המוביל את תחום הבראת החברות בחברת הייעוץ של PwC, ובפיקוח בית משפט, תוך שהן מספקות את השירותים לקשישים השוהים בבתי האבות, ניתן אתמול אישור בית המשפט להשלמת מכירת פעילויות ונכסי החברות. 

הנאמנים מציינים כי הפעילות המאומצת בחודשיים שחלפו למן תחילת הקפאת ההליכים כללה התגייסות של משרדי הממשלה הרלוונטיים (משרד הבריאות, משרד הרווחה ומשרד הבינוי והשיכון) וכן התגייסות וסיוע של העובדים בקבוצת החברות, זאת לצד פעילות בעלי התפקיד וצוותיהם. "פעילות זו התקיימה בתקופת החגים הרגישה תוך שמירה על רמת טיפול גבוהה ותשלום משכורות בצורה סדירה לרווחת העובדים".

רכישת הפעילויות בבתי האבות השונים של החברות כמכלול, תאפשר שימור רציפות טיפולית לכל אחד מהקשישים השוהים בבתי האבות של החברות, מבלי שיידרשו למצוא מקומות חלופיים שיטפלו בהם, זאת על אף החשש שהתעורר במהלך התהליך לסגירת והפסקת פעילותם של חלק מבתי האבות באופן שהיה מצריך מציאת פתרונות אחרים לקשישים וביצוע מהלכי פיטורים נרחבים.

רוכשי הפעילות התחייבו להמשיך ולהעסיק את מרביתם המכריע של העובדים, תוך שמירה על תנאי העסקתם. תוצאות המכר החיוביות עתידות גם לאפשר את ביצועו וקיומו של הסדר נושים לטובת נושי החברות, הסדר אשר אושר בראשית החודש על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, ואשר במסגרתו ייפרע חלק ניכר מחובות הקבוצה לנושיה.

עו"ד מזור ורו"ח אנגלמן הנאמנים מסרו: "מדובר בחברה מוכרת שנקלעה לקשיים כשברקע חשש לעתידם של כ- 480 קשישים ומעל 500 עובדים קבועים . בעזרת פעילות מהירה ומאומצת בתקופה מורכבת באמצעות סיוע של העובדים ומשרדי הממשלה ושמירה על רמת שירות הולמת, גם בתקופת המעבר הקשה, הושגה הצלחה במכירת הקבוצה בעסקה שתבטיח את האינטרס של הקשישים, העובדים והנושים ובפרק זמן מהיר במיוחד, למרות תקופת חגים". לדבריהם, "הרוכשים החדשים קיבלו את תמכתם המלאה של עובדי קבוצת החברות ואנו מאמינים כי הרוכשים ביחד עם עובדי קבוצת החברות יצליחו להצעיד את הפעילויות השונות ליציבות כלכלית, לשמר את מקומות העבודה לאורך זמן ואת רמת השירות הגבוהה לרווחת קשישים ופגועי הנפש".