באב"ד על משהב"ט: "לא יעלה על הדעת שעוד נריב על שקיפות"

מנכ"ל משרד האוצר התבטא בתקיפות בדיון בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ■ "סמוך ובטוח שמנכ"ל משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל יעמדו בסיכומים וסוגיית השקיפות תוסדר"

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

"לצערי לא חלה התקדמות בנושא השקיפות של מערכת הביטחון בנוגע לשכר. ניתן לזה צ'אנס אחרון עד הראשון בדצמבר ואם לא נגיע לסיכום - משרד האוצר יראה בכך הפרה חמורה של כלל הסיכומים וההתחייבויות בינינו", כך אמר היום (ד') מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד במסגרת דיון בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בראשות ח"כ אבי דיכטר.

הוועדה דנה על היבטי השקיפות בשכר ובמצבת כח האדם שעליהם התחייב משרד הביטחון במסגרת ההסכם בין שר האוצר, משה כחלון לבין שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון מ 2015. מתוקף הסכם זה הוסדר גם תקציב רב שנתי לצה"ל שעליו הוא מבסס את התכנית הרב שנתית שלו המכונה "גדעון".

בדיון בכנסת הטיח באב"ד כי "לא יעלה על הדעת ששנתיים אחרי ההסכם עוד נריב על שקיפות מלאה לכל נתון שאנחנו רוצים. אנחנו גם לא חייבים להעביר כספים אם לא ממלאים הבטחות. אני רוצה לשקף את הדברים לחברי הוועדה - שלא יופתעו בהמשך".

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם אמר באותו הדיון כי הנושא נמצא כעת בעבודת מטה ובין משרדי הביטחון והאוצר סוכם כי הוא יוסדר עד תחילת דצמבר- כך שאין טעם לדון עליו בשלב זה.

בתום הדיון בכנסת אמר גורם ביטחוני בכיר כי "משרד הביטחון עומד בכלל הסיכום התקציבי בין המשרדים, כולל בנושא השקיפות שנמצא בימים אלה בשיח מתקדם ויסוכם עד תחילת החודש הבא".

מנכ"ל האוצר, באב"ד אמר היום בצהריים בהתייחס לדיון בכנסת כי "אני סמוך ובטוח שמנכ"ל משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל יעמדו בסיכומים ולפיהם עד ה-1 בדצמבר תוסדר סוגיית השקיפות".

בחודשים האחרונים ביקש שר הביטחון, אביגדור ליברמן לפתוח את הסכם כחלון-יעלון ולדון על הגדלת תקציב הביטחון בעוד כמה מיליארדי שקלים. גורמים באוצר טענו כי טרם התקבלה בקשה רשמית ולפיכך, המשרדים פועלים לפי שעה בהתאם לרוח הסיכומים שעליהם מבוסס תר"ש גדעון. הגורמים טענו כי הסכם כחלון-יעלון הוא הסכם טוב, וחרף הביקורת של האוצר בנוגע לסוגיית השקיפות- מדובר בהסכם יציב שלא עומד לפני סכנת פיצוץ.