נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע התרסקה 20% בצל הדוחות

טבע החמיצה את התחזיות המוקדמות והנמיכה תחזיות ■ דוחות אפל לאחר הנעילה הלילה ■ מחר דוח התעסוקה האמריקאי ■ רשמית: טראמפ הודיע לג'רום פאואל על מינויו ליו"ר הפד

סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ה') במגמה מעורבת, לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ מינה כצפוי את ג'רום פאואל כיו"ר הבא של הפדרל ריזרב. באנגליה העלה הבנק המרכזי את הריבית, בפעם הראשונה זה עשור. אתמול הותיר הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ללא שינוי.

 

הסיפור הגדול של הימים האחרונים הוא מינוי של יו"ר חדש לפדרל ריזרב, אולי התפקיד החשוב ביותר בעולם הכלכלי. אתמול דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" שהנשיא טראמפ שוחח עם ג'רום פאואל והודיע לו שהחליט לבחור בו לתפקיד יו"ר הפד. כאמור, הודעה רשמית על כך יצאה הערב. מי אתה, יו"ר הפד החדש?

נתון המאקרו המרכזי שהתפרסם היום הוא התביעות החדשות לדמי אבטלה. הנתון הפתיע לטובה כשבשבוע החולף הוגשו 229 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה, זאת בעוד ההערכות שצפו 235 אלף תביעות חדשות והנתון הקודם שעמד על 233 אלף אמריקאים דמי אבטלה. מחר יתפרסם דוח התעסוקה האמריקאי.

טבע  נפלה על רקע פרסום הדוחות לרבעון השלישי של השנה, דוחות שאכזבו את השוק עם הנמכת תחזיות שנתיות. [לסיפור המלא]

פייסבוק  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה. אתמול דיווחו גם גופרו וטסלה .

במרכז העניינים עמדה היום אפל  שצפויה לדווח לאחר הסגירה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. אפל אמורה לחשוף את הביקושים למכשירי הדגל החדשים שלה האייפון X והאייפון 8.

שתי מניות ישראליות בלטו לטובה בעקבות הדוחות שפורסמו היום - אטיוניטי  (ספקית פתרונות תוכנה שמאפשרים גישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים) וסייברארק  (מתחום אבטחת הסייבר).