עליות בסיום בוול סטריט; קוואלקום זינקה ביותר מ-12%

בארה"ב פורסמו היום נתוני שוק העבודה לחודש אוקטובר: תוספת של 261 אלף מקומות עבודה לעומת צפי כלכלנים לתוספת של 325 אלף ■ אפל בשיא כל הזמנים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') הסתיים בעליות. לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק במגמה מעורבת. 

 

כאמור בוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת. זאת לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ מינה כצפוי את ג'רום פאואל כיו"ר הבא של הפדרל ריזרב. באנגליה העלה הבנק המרכזי את הריבית, בפעם הראשונה זה עשור. אתמול הותיר הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ללא שינוי.

בארה"ב פורסמו היום כשעה לפני פתיחת המסחר נתוני שוק העבודה לחודש אוקטובר, במהלכו נרשמה תוספת של 261 אלף מקומות עבודה במשק האמריקאי ושיעור האבטלה ירד ל-4.1%. צפי הכלכלנים עמד על תוספת של 325 אלף מקומות עבודה ויציבות בשיעור האבטלה ברמה של 4.2%.

עסקת ענק נרקמת בתעשיית השבבים. על פי פרסומים בארה"ב ברודקום שוקלת מיזוג עם קוואלקום בעסקה בהיקף כספי של 100 מיליארד דולר. מניית קוואלקום עולה בשיעור חד.

אפל  דיווחה לאחר סיום המסחר אתמול על הכנסות בגובה 52.6 מיליארד דולר, מעל התחזיות המוקדמות ל-50.7 מיליארד דולר, בעוד הרווח הנקי עומד על 10.71 מיליארד דולר או 2.07 דולר למניה, לעומת צפי ל-1.87 דולר. לרבעון הנוכחי חוזה אפל הכנסות בהיקפי שיא של 84-87 מיליארד דולר, מנפצת את התחזיות להכנסות חזויות של 84.9 מיליארד דולר.

טבע  ריכזה עניין לאחר שהמניה צנחה אתמול ב-20%  על רקע האכזבה מתוצאות הרבעון השלישי, ואזהרת הרווח שפרסמה החברה לשנת 2017. סבינה לוי מנהלת מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, מציינת כי "החולשה בתוצאות עסקי הגנריקה מגבירה את החששות שלנו בנוגע להשלכות אובדן הבלעדיות על הקופקסון על תוצאות החברה בשנים הקרובות". עוד היא אומרת כי המינוף הגבוה מעלה את רמת הסיכון הגלומה בחברה, ו"אנו מעריכים כי על רקע הנמכת תחזית התזרים התפעולי קיים סיכוי גבוה להורדת דירוג נוספת לחוב החברה".

שווי השוק של טבע התכווץ בתקופה האחרונה עד כדי כך ששווי השוק של פריגו עבר את שווי השוק של טבע. צריך לזכור שלפני מספר שבועות עברה מיילן את טבע במונחי שווי שוק.

מניית סטארבקס  דיווחה אמש על הכנסות נמוכות והצפי והורידה תחזיות לרבעון הרביעי על רקע השפעות של סופות ההוריקן הארווי ואירמה.