נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית טבע זינקה ב-8%

רשות ניירות ערך העבירה היום את תיק החקירה בעניין בזק לפרקליטות ■ קרדיט סוויס הוריד את מחיר היעד של טבע ל-8 דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ופתיחה יציבה בוול סטריט. 

 

את תשומת-הלב המשיכה לרכז טבע , שפרסמה ביום חמישי את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי. אין צורך להכביר מילים על המשבר בטבע שגורם למניה להיסחר ברמות של 11 דולר, אך כדאי בכל זאת לשים לב להודעה מסוף השבוע של S&P.

חברת הדירוג הודיעה על תחזית דירוג שלילית לחברה, לכאורה לא משהו שאמור להשפיע על החוב הקיים של טבע, אך בכל זאת, בשוק ההון מדברים על כך שטבע זקוקה להזרמה של כסף, הספקולציות מדברות על הנפקת מניות ולא על הנפקת חוב נוסף, אבל הורדת דירוג אשראי לחברה תקשה עד מאוד על החברה לגייס הון נוסף ,ולחלופין יהיה זה במחירים נמוכים, ואולי אפילו נמוכים מדי, שישפיעו באופן מיידי על מחיר המניה. כך או כך, טבע תמשיך לעמוד במרכז העניינים עוד תקופה לא מבוטלת.

קרדיט סוויס הודיעה היום כי הורידה את מחיר היעד של טבע ל-8 דולר לעומת 14 דולר, מחיר היעד הקודם של שהעניקה למניה.

מניות חברות הגז המשיכו לרכז עניין, לאחר שאנרג'יאן הודיעה בשבוע שעבר כי כמות הגז המאגרי כריש ותנין גדולה מהתחזיות המוקדמות. יש לציין כי כבר היום החוזים שחותמת אנרג'יאן הם במחירים נמוכים ממחירי מאגר תמר, כשאם אכן מדובר בכמויות גז גדולות משמעותית מהתחזיות המוקדמות, הרי שניתן לצפות לעוד ירידת מחירי גז טבעי, מה שיפגע בהכנסות השותפות הוותיקות, ובראשן דלק קידוחים יהש , רציו יהש  ותמר פטרוליום .

בזק  המשיכה לרכז עניין, לאחר שרשות ניירות ערך העבירה היום את תיק החקירה לפרקליטות עם המלצה להעמיד לדין את בכירי החברה.