חשד: מכרו קרקע בשטחים במאות מיליוני שקלים - והעלימו מס

רשות המסים טוענת כי הקרקעות נמכרו לקבוצות רכישה בתמורה ל-280 מיליון שקל, תוך העלמת ההכנסות מהמדינה ■ שמו של החשוד המרכזי בפרשה, משה גליק, עלה בעבר במסגרת תחקיר "גלובס"

משה גליק / צילום: שלומי יוסף
משה גליק / צילום: שלומי יוסף

רשות המסים עצרה 3 חשודים בחשד כי מכרו קרקעות בשטחים בהיקף של מאות מיליוני שקלים - והעלימו מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים. הקרקעות שרכשו החשודים נמכרו לקבוצות רכישה בסכום מצטבר של כמעט 300 מיליון שקל.

על-פי בקשת המעצר שהוגשה כנגד החשוד המרכזי בפרשה, משה גליק (63) מנחלים, הוא רכש על-פי החשד קרקעות ביהודה ושומרון בכסות של חברות זרות על-מנת להתחמק מתשלומי מסים בגובה עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהניהול והשליטה של החברות התבצע מישראל.

הקרקעות, הסמוכות למודיעין עילית, נמכרו, כאמור, לקבוצות רכישה. החשוד, באמצעות החברות "בלו הרבור" ו"רלטור" הרשומות בפנמה, לא דיווח למע"מ על עסקאות מכירת מקרקעין בהיקף של כ-280 מיליון שקל, בין השנים 2017-2011. גליק שוחרר ממעצרו בתנאים מגבילים.

חשודה נוספת בפרשה היא עו"ד רחל אלבוים (48) משוהם, אשר נעצרה ושוחררה בערבות בחשד כי סייעה לגליק ואחרים להתחמק מתשלום מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים. אלבוים היא עורכת דין כאמור, אשר על-פי החשד שימשה כזרוע של החשוד משה גליק לביצוע פעולותיו העברייניות אל מול הרשויות והלקוחות.

כמו כן, נעצר ושוחרר בערבות אהרון טולנפלד (54), תושב פתח-תקווה, בחשד למעורבות בפרשה. טולפלנד משמש כמנהל חברת "ניהול דיור", אשר חשודה בסיוע למשה גליק לשווק ולמכור את הקרקעות המדוברות ביהודה ושומרון, ובכך סייע לגליק להתחמק מתשלום מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. 

עו"ד אודי ברזילי, המייצג את החשוד, מסר בתגובה: "כל הסכומים דווחו כדין לרשויות המס. מר גליק פעל לחלוטין במסגרת החוק. רשויות המס קיבלו מידע מגמתי ושקרי מצד ג', אשר נבחן ונדחה כבר על-ידי בית המשפט במסגרת סכסוך אזרחי". 

בעקבות תחקיר "גלובס" 

שמו של משה גליק עלה בעבר במסגרת תחקיר שפרסם כתב "גלובס" משה ליכטמן (יחד עם כתב "גלובס" לשעבר גור מגידו), בנוגע להסתרת זהותם של העומדים מאחורי תאגיד הפועל בתחום המקרקעין ביהודה ושומרון - על קרקעות מדינה שניתנו בחינם וללא מכרז, ומעורב בהליכי שיווק של אלפי דירות למגורים במאות מיליוני שקלים. כבר אז העלה "גלובס" את התהייה מדוע התאגיד מסתיר את זהות השולטים בו? האם הסתרה זו משרתת בין השאר, ואולי בעיקר, "שיקולי מס"?

על פעילותו של עו"ד משה גליק בעסקאות קרקע ביהודה ושומרון - ראו סדרת כתבות ב"גלובס" של משה ליכטמן וגור מגידו: 

■ איש העסקים המסתורי שמחזיק קרקעות ביהודה ושומרון בעשרות מיליוני שקלים

■ תחקיר "גלובס": מחיר ההסתבכות של היישוב צופים, 5 דקות מכפר-סבא