נעילה חיובית בוול סטריט; מניות מיילן וטבע רשמו עליות

ברודקום הציעה לרכוש את קוואלקום תמורת 130 מיליארד דולר; דיווחים - קוואלקום תדחה את ההצעה ■ טראמפ אמר הבוקר במהלך סיורו בן 12 הימים באסיה כי ארצו תתייצב לצד יפן במקרה שצפון קוריאה תאיים על המדינה ■ היום: דוחות סיסקו, CVS HEALTH, מייקל קורס ו-ETSY

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

היום הראשון בשבוע המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, בדומה לנעילה באסיה. 

 

השבוע שעבר היה עמוס באירועים: נשיא ארה"ב טראמפ מינה כצפוי את ג'רום פאואל כיו"ר הבא של הפדרל ריזרב. באנגליה העלה הבנק המרכזי את הריבית, בפעם הראשונה זה עשור, ובארה"ב הותיר הפדרל ריזרב את הריבית ללא שינוי. 

ביום ו' פורסמו גם נתוני שוק העבודה לחודש אוקטובר, במהלכו נרשמה תוספת של 261 אלף מקומות עבודה במשק האמריקאי ושיעור האבטלה ירד ל-4.1%. צפי הכלכלנים עמד על תוספת של 325 אלף מקומות עבודה ויציבות בשיעור האבטלה ברמה של 4.2%. נתונים אלו השפיעו על השוקים הבוקר באסיה ובאירופה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יצא בשבת ליפן, שם החל את סיורו באסיה, שיכלול חמש מדינות ב-12 ימים. כצפוי, האיום מצד קוריאה הצפונית גורר את טראמפ ליצור חזית אחידה עם יפן. טראמפ אמר הבוקר כי ארצו תתייצב לצד יפן במקרה שצפון קוריאה תאיים על המדינה, כך לפי דיווח של רויטרס.  אחרי ביקוריו ביפן ובקוריאה הדרומית, יגיע טראמפ לבייג'ינג, על מנת ללחוץ על נשיא סין שי ג'ינפינג להגביר את המאמצים לבלימת קוריאה הצפונית. 

מסמכים שהודלפו ממשרד עורכי דין בברמודה, מקלט מס ידוע באיים הקריביים, מראים שלשתי דמויות מרכזיות בממשל טראמפ - ווילבור רוס, שר המסחר, וג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא - יש קשרים פיננסיים עם גורמים רוסיים. רוס מושקע בחברה אחת עם בן משפחה ומקורבים של ולדימיר פוטין; בחברת נדל"ן של קושנר מושקע שותף רוסי שקיבל כספים להשקעתו מהקרמלין [לידיעה המלאה]. 

בשבוע שעבר הגיש הפרקליט המיוחד רוברט מולר כתבי אישום ראשונים נגד יו"ר מטה הבחירות של טראמפ, פול מאנאפורט, ועוזרו, ריק גייטס. הוא הודיע גם שיועץ למדיניות חוץ במטה, ג'ורג' פאפאדופולוס, הודה ששיקר לחוקרי FBI לגבי קשריו עם רוסיה ועתה הוא משתף פעולה עם החוקרים נגד עמיתיו לשעבר.

נחשפה פרטי הרפורמה של קוד המס האמריקאי, שבמסגרתה יבוצע קיצוץ עמוק במס החברות. כעת ייפתח המרוץ לאישור הצעת החוק המורכבת לפני תום השנה. במסגרת התוכנית יקוצץ מס החברות מ-35% ל-20%, יוקטן מספר מדרגות מס ההכנסה האישי, ויבוטל מס העיזבון [לידיעה המלאה].

פוטנציאל לעסקת ענק בתחום השבבים: ברודקום  הגישה הצעה לרכישת קוואלקום  ב-130 מיליארד דולר, בעסקת מזומן ומניות כולל חוב. דיווחים מאוחרים יותר העידו כי קוואלקום מתעתדת לדחות ההצעה. מנייתה של קוואלקום צנחה בשבוע שעבר בעקבות דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", שטען כי אפל לא מתכננת לכלול רכיבים של  קוואלקום בדגמים העתידיים של האייפון והאייפד.

בנק ההשקעות קרדיט סוויס חתך היום את מחיר היעד למניית טבע  מ-14 דולר ל-8 דולר, כשההמלצה נשארת ללא שינוי, "תשואת חסר". מחיר היעד החדש נמוך ב-29.8% מהמחיר הנוכחי ומשקף לטבע שווי של כ-8.1 מיליארד דולר בלבד. קיימות ציפיות גבוהות מקאר שולץ, המנכ"ל החדש של החברה, כי לאור הרקע שלו והצלחותיו הקודמות, ישכיל לאושש את מצבה של טבע. עוד דווח כי המיליארדר הרוסי לן בלווטניק בוחן השקעה משמעותית בטבע, שתסייע לה לעמוד בהתחיבויותיה.

עיני המשקיעים נשואות לתוצאות שפרסמו היום החברות, CVS Health , מייקל קורס SoftBank  וסיסקו , כל אלו דיווחו לפני פתיחת המסחר. לאחר הנעילה ידווחו ETSY, AMC Entertainment ו-Avis Budget.

מיילן  פרסמה תוצאותיה ודיווחה על רווח של 1.1 דולר למניה, בעוד התחזיות המוקדמות צפו רווח של 1.2 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר, ירידה של 2.3% ביחס לרבעון המקביל ונמוך מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 3.1 מיליארד דולר. הרווח הנקי Non-GAAP יגיע ב-2017 ל-2.4-2.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה ברבעון הרביעי יגיע, אם כך, ל-1.32-1.57 דולר, גבוה משמעותית מ-1.1 דולר שנרשם כאמור היום [לידיעה המלאה].