נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית טאואר זינקה ב-4.5%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; ירידות בוול סטריט ■ מנכ"ל אל-על דוד מימון הודיע אמש על התפטרותו ■ כיל פרסמה דוחות ■ עוד רכישה לפרוטרום ■ טבע נפלה אמש בוול סטריט לאחר הורדת הדירוג של פיץ'

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה שלילית, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט.

 

הבורסות המובילות בעולם נסחרות ברמות שיא, שילוב של נתונים כלכליים איתנים ועונת דוחות טובה מהתחזיות המוקדמות, אך מעל הכל מרחפת המתיחות הגיאו-פוליטית בחצי האי הקוריאני.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אשר נמצא בעיצומו של מסע באסיה, קרא השבוע לעולם כולו להתאחד מול צפון קוריאה, והצהיר כי צבא ארה"ב ערוך לכל תרחיש ופעולה צבאית.

מנכ"ל אל-על , דוד מימון, הודיע אתמול על התפטרותו מהחברה. גורמים בענף מסרו ל"גלובס" כי התפטרותו של מימון הייתה צפויה על רקע יחסי העבודה העכורים בחברה.

כיל  דיווחה היום על עלייה בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, אשר הסתכמו ב-1.44 מיליארד דולר, לעומת 1.38 מיליארד דולר ברבעון המקביל. מדובר במכירות הרבעוניות הגבוהות ביותר מזה 3 שנים. בשורה התחתונה, החברה עברה לרווח של 84 מיליון דולר, לעומת הפסד של 340 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

פרוטרום  המשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה גם בתחום חומרי הגלם הטבעיים והייחודיים לתעשיות המזון, תוספי התזונה, התרופות והקוסמטיקה, ומודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת AB Biotics S.A הספרדית לרכישת פעילות AB-Fortis, לה טכנולוגיה מוגנת פטנט, מבוססת מיקרו-אנקפסולציה, המאפשרת מתן ברזל בספיגה ביולוגית מוגברת ותוך הימנעות מתופעות לוואי של טעם מתכתי ובעיות עיכול. המוצרים מאפשרים דרך חדשנית ייחודית לקבל בצורה אפקטיבית מנת ברזל יומית.

טבע  נפלה אמש בוול סטריט, לאחר שסוכנות פיץ' הורידה את דירוג החוב בשתי דרגות לרמת "זבל", מ-BBB מינוס ל-BB עם תחזית שלילית - מה שאומר שהורדה נוספת תיתכן בקרוב. ברמה החדשה האג"ח של טבע מוגדר ע"י פיץ' כלא ראוי להשקעה. 

טאואר  המשיכה לרכז עניין לאחר שסיכמה אתמול את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה בשורת ההכנסות והרווח, אך סיפקה תחזית מכירות פושרת לרבעון האחרון של השנה - ואכזבה את השוק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]