דקסיה: דיבידנד של 300 מ' ש'; רכישת אג"ח עצמית ב-100 מ' ש'

הבנק גם יבצע פירעון מוקדם של פיקדונות של הבעלים בהיקף של 290 מיליון שקל בכדי לייעל את יחס הנזילות

אוליבייה גוטמן, מנכ"ל דקסיה / צילום: יצחק כהן
אוליבייה גוטמן, מנכ"ל דקסיה / צילום: יצחק כהן

בנק דקסיה ישראל ממשיך לקדם את התוכנית האסטרטגית שלו, שמטרתה לשפר את רווחיותו, מה שאמור לסייע למכירתו. הבנק הודיע כי בכוונתו לחלק דיבידנד של כ-300 מיליון שקל, המהווה קרוב לשליש מההון העצמי שלו. בסך-הכול מתכוון הבנק לחלק כחצי מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. חלוקת הדיבידנד תעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות של הבנק שתיערך בחודש הבא.

בנוסף הודיע דקסיה כי בכוונתו לבצע מהלך שייעל את יחסי הנזילות הגבוהים שלו. במסגרת מהלך זה בכוונתו לבצע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל, וכן לבצע פירעון מוקדם של פיקדונות שהופקדו על-ידי בעלת השליטה - דקסיה העולמית - בהיקף של 290 מיליון שקל.

מהלך זה מתבצע לאחר שהבנק מכר באחרונה תיק אשראי להראל ולכלל ביטוח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, המהווה כרבע מהתיק של הבנק. הקטנת תיק האשראי יצרה בבנק עודפי נזילות. ביצוע הפירעון המוקדם של פיקדונות הבעלים לא אמור לייצר לבנק רווח או הפסד, ובדקסיה מציינים כי בכדי לאשר את העסקה הם נעזרו בחוות-דעת של פרופ' אמיר ברנע.

במקביל לדיווח על המהלכים הללו, מודיע דקסיה ישראל, בניהולו של אוליבייה גוטמן, כי הוא גם גיבש הסכם קיבוצי מיוחד עם עובדיו, ולפיו העובדים התחייבו לסייע בהליך מכירת הבנק במקרה שתהיה עסקה שכזו. בתמורה התחייבה ההנהלה למענק מכירה לעובדים במקרה של עסקה ולמתן פיצויים מוגדלים לעובדים שיפוטרו במסגרת עסקה שכזו. בנוסף בבנק הוחלט על חלוקת מענק בגובה שתי משכורות לגוטמן ולבכירים נוספים בבנק בגין היישום שבוצע עד כה של התוכנית האסטרטגית.

לאחר מהלך איחוד המניות הארוך והמורכב שבוצע בבנק (לדקסיה ישראל היו חמישה סוגי מניות, מה שהקשה על התנהלות נושאים מסוימים בבנק), הבנק מתכוון להדק את קשריו בשוק ההון. דקסיה הודיע שיפרסם בימים הקרובים מצגת עם לגבי תוכניותיו להמשך, ויקיים סדרה של פגישות עם גופים מוסדיים בשוק ההון.