בקק"ל לא מפחדים מכחלון - רק מהמבקר

אל תתרגשו מהצהרות המלחמה של קק"ל, ולא מהכרזות הפוליטיקאים

קק"ל / צילום: איל יצהר
קק"ל / צילום: איל יצהר

אל תתרגשו מהצהרות המלחמה של קק"ל, אל תתרגשו מהכרזות הפוליטיקאים על הכסף שיחזור לאזרחים. תיקון החוק שיועבר בקרוב בכנסת שם אולי קץ לעיוות היסטורי אחד, אבל עיוות גדול הרבה יותר נותר ללא פגע. קק"ל, סוחר הקרקעות הגדול ביותר במדינה, נהנתה עד היום מפטור גורף מתשלום מסים והכל כמובן בשם סיסמאות ריקות על היותה נאמנת קרקעות העם היהודי.

קק"ל לא מייצגת שום עם יהודי, היא גוף שהוקם על ידי התנועה הציונית ושפועל למען רווחתם של עסקני התנועה הציונית. נכון שיש בקק"ל גם פעילויות חשובות לשמירת היערות והגנת הסביבה, אבל צדיקים היו גם בסדום ועמורה. אז ברוח מסורת עסקני ישראל, המדינה מחייבת את קק"ל לשלם מס כחוק ונותנת לה ביד השנייה אפשרות לדחות את יישום החוק עד 2023, תמורת סכום כסף מזומן כאן ועכשיו. דיל מסריח אבל לפחות בנושא הזה התקדמנו אחרי 60 שנה.

ומה לגבי המיליארדים שקק"ל מקבלת ותמשיך לקבל מניהול נכסים שצברה בכספם של יהודים טובים? את הכסף הגדול ימשיכו לחלק בקק"ל באין מפריע. "לא יכול להיות שיש שם ארבעה מיליארד שקל וזה קופה קטנה של 35 חברי דירקטוריון. נפרק את כל המונופולים", אמר היום שר האוצר, משה כחלון.

נאה דורש כחלון אבל מה לגבי נאה מקיים? איפה היית כחלון, כשהוציאו הבוקר מנוסח החוק את הרחבת חוק חובת המכרזים על קק"ל? הזכרת, כחלון, שקק"ל מככבת בדוחות מבקר המדינה, אז למה סירבתם להגדיר את קק"ל "גוף מבוקר" בחוק שהעברתם? אתה הרי יודע שמבקר המדינה מפחיד את הבכירים בקק"ל הרבה יותר מכל מס שתגבה מהם.

ביד אחת הפוליטיקאים דאגו שהמדינה תקבל את הנתח המגיע לה וביד השנייה הם סתמו את האף. את הפרה החולבת הם דחפו עם הרגל והרחיקו אותה מהישג ידו של המבקר. שרק תמשיך לספק חלב לכל המפלגות הציוניות ולעסקניהן.