נעילה חיובית בבורסה בת"א; מיילן עלתה, תיקון במניית פריגו

מיילן הודיעה שלשום לאחר הנעילה בוול סטריט על מחיקתה מהמסחר בבורסה המקומית ב-12 בפברואר 2018; מהן ההשלכות וכיצד מגיבים בבורסה למהלך?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים על רקע מחיקתה הצפויה של מיילן  מהמסחר (הרחבה בהמשך). שלשום ננעל שבוע המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת.

 

מיילן הודיעה ביום ו' לאחר נעילת המסחר על מחיקת מניותיה מהבורסה בתל-אביב, אשר תיכנס לתוקף ב-12 בפברואר 2018.

נזכיר כי מיילן נרשמה למסחר כחלק מניסיונה לרכוש את פריגו, והתחייבה בזמנו להישאר רשומה בבורסה המקומית לפחות שנה. בפועל, מיילן נשארה מעל שנתיים.

מיילן נמחקת מת"א ומפטרת מאות עובדים: כל הסיבות וההשלכות

מכל מקום, נשארת השאלה מהן ההשפעות הטכניות של עזיבת מיילן את הבורסה בתל-אביב, שמיילן היא החברה בעלת שווי השוק הגדול בה כיום (לאחר קריסת שוויה של טבע). בבורסה למעשה לא מתרגשים מהצעד של מיילן, שכן מדד ת"א 35 ישקף לאחר מכן בצורה טובה יותר את הכלכלה הישראלית, וגם יהיה פחות מוטה לתחום הפארמה.

יתרה מזאת, בעקבות גריעת מיילן מהמדדים בתל-אביב יוזרמו על פי הערכות כמיליארד שקל לשאר המניות, מה שעשוי להזריק אופטימיות לסוחרים.

בינתיים, בארה"ב, רפורמת המס של הנשיא טראמפ נשארת בפוקוס המשקיעים, לאחר שבסוף השבוע חשפו סנטורים רפובליקאים תוכנית אלטרנטיבית להורדת נטל המס, מה שעלול לדחות עוד את אישור התוכנית של טראמפ בסנאט. הקוגרס אמור להצביע על אישור התוכנית בשבוע הבא אולם עדיין לא ברור מתי יתקיים דיון בסנאט.

מוטי בן משה נערך לשכנע את מחזיקי איגרות החוב של קבוצת אפריקה ישראל לתמוך בהצעתו לרכוש מהקבוצה את החזקותיה (56%) באפריקה נכסים  ואת החזקותיה (36%) בחברת דרך ארץ הייווייז שמפעילה את כביש 6 ואת מנהרות הכרמל. היום צפויה להתקיים אסיפה נוספת של מחזיקי האג"ח של אפריקה , שאליה יגיע בן משה כדי להציג את הצעתו ואת היתרונות הגלומים בה למחזיקים.

חברת פיתוח התרופות קמהדע  הודיעה ביום שישי האחרון כי הגיעה להסכמות עם הקרן האקטיביסטית ברוש בעניין החלפת שלושה מן הדירקטורים בחברה. קרן ברוש מחזיקה כ-7.2% בחברה. מניית החברה עולה ב- 2.49%. החברה נסחרת לפי שווי של 629 מיליון שקל.

אופקו  ופריגו  הוסיפו לעמוד במוקד, לאחר שאופקו צנחה ביום ה' על רקע דוחות מאכזבים, בעוד פריגו זינקה בחדות לאחר שפרסמה תוצאות כספיות שהיכו את התחזיות המוקדמות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]