עוה"ד של התובעת נ' שרה נתניהו ויועץ התקשורת הפרידו כוחות

יועץ התקשורת אריק רוזנטל ועו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את עובדת מעון רה"מ שירה רבן, הפסיקו את עבודתם המשותפת ■ רוזנטל היה מעורב מאוד בדברור התביעה נגד שרה נתניהו בעבור עו"ד לנדאו, ולאחר הגשתה הוא אף הרחיק לכת ופנה לעובדת ניקיון במשרד רה"מ, בטענה שיש לה כישורים טובים להיות עוזרת אישית במשרד המנכ"ל

עו"ד נעמי לנדאו / צילום: איל יצהר
עו"ד נעמי לנדאו / צילום: איל יצהר

על רקע הסכסוך המשפטי בין עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שירה רבן, לבין אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו - עו"ד נעמי לנדאו המייצגת את העובדת, נפרדה מיועץ התקשורת הוותיק שלה, אריק רוזנטל.

רוזנטל היה מעורב מאוד בדברור התביעה נגד שרה נתניהו בעבור עו"ד לנדאו, ולאחר הגשתה הוא אף הרחיק לכת ופנה לעובדת ניקיון במשרד ראש הממשלה, בטענה שיש לה כישורים טובים להיות עוזרת אישית במשרד המנכ"ל. במקומו של רוזנטל החלה יועצת התקשורת רותם טוני לתת ייעוץ תקשורתי ללנדאו בכל הנוגע לנעשה בתיק שירה רבן.

האופן שבו נוסח כתב התביעה שהגישה רבן, באמצעות עורכי הדין נעמי לנדאו ואורן גרוס, זכה בשבוע שעבר לביקורת של נשיא בית הדין לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, שאמר כי "יש טעם בטענות של שרה נתניהו לליקויים בכתב התביעה".

השופט התייחס בכך, בין היתר, לבחירה של עורך הדין לכנות את התובעת "שפחה" במקום "עובדת" או "תובעת", כמקובל, ולביטויים שהוכנסו לכתב התביעה ותיארו את גברת נתניהו כמי שנושכת את שפתיה, מניפה ידיים ומשתוללת.

מסביבתו של אריק רוזנטל נמסר בתגובה כי "אריק הודיע לנעמי לנדאו אתמול בערב כי הוא לא יוכל להמשיך לספק לה שירותים, על רקע מחלוקת מקצועית על האופן שבו צריך לנהל את ההיבט התקשורתי בתיק של שירה רבן".

נזכיר כי בתביעה, בסך כרבע מיליון שקל, טוענת רבן, שעבדה כחודש במעון ראש הממשלה, להעסקה פוגענית ומתאר שורה של התעמרויות לכאורה של נתניהו ברבן בתקופת עבודתה במעון. לפי התביעה, סביבת העבודה הפוגענית והבלתי נתפסת של התובעת כללה, בין היתר, צעקות רמות, השפלות ("את גוש של כלום"; "לו הייתי יודעת שאת כזאת נמוכה, לא הייתי מקבלת אותך לעבודה" ועוד), ואף איומים מילוליים ופיזיים. התובעת טוענת כי שרה נתניהו הייתה נתקפת חדשות לבקרים בהתקפות זעם של ממש ואף הנהיגה ביד רמה "נוהל קנסות".

בערב שישי התראיינה רבן לעיתונאי גיא פלג וחזרה ודיברה על ההשפלות וההתעמרות שחוותה לטענתה במהלך עבודתה בקומה 2 בבית ראש הממשלה.

משפחת נתניהו מכחישה את טענותיה של רבן מכל וכל. לטענת משפחת נתניהו, התביעה מופרכת ושקרית, והראיון שנתנה רבן הוא "מניפולציה רגשית בתקשורת מצדם של רבן ועורכי דינה.

"כפי שאמר נשיא בית הדין, אם היה לה כל-כך רע אחרי היום הראשון מדוע המשיכה לעבוד? ומדוע היא מבקשת לחזור לעבוד במקום שהיה לה כל-כך רע? שקרים אלה הם בסך-הכול דוגמאות בודדות מתוך עשרות הכזבים בתביעה המרושעת, הזדונית וההזויה, שמטרתה לפגוע בראש הממשלה ורעייתו. כל אדם בר-דעת מבין שאי-אפשר להתייחס לשקרים אלה ברצינות", נמסר ממשפחת נתניהו.