ועדת הכנסת: להעביר חקיקת "חוק ההמלצות" לוועדת הפנים

הוועדה שאמורה לדון בחקיקה בנושא סדר הדין הפלילי היא ועדת חוק חוקה ומשפט, אך הקואליציה בראשות ח"כ דוד ביטן החליטה לחרוג מהסדר המקובל ולהעביר את ההצעה לוועדת הפנים, שתהיה תחת פיקוחו ושליטתו של ח"כ דודי אמסלם, שיזם את הצעת החוק

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) הצביעה הבוקר (ב') להעביר את חקיקת חוק איסור המלצות המשטרה לוועדת הפנים, שתוכל לעסוק בחקיקה באופן מהיר.

הוועדה שאמורה לדון בחקיקה בנושא סדר הדין הפלילי היא ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, אך הקואליציה, בראשות ח"כ דוד ביטן, החליטה לחרוג מן הסדר המקובל ולהעביר את ההצעה לוועדת הפנים של הכנסת, שתהיה תחת פיקוחו ושליטתו של ח"כ דודי אמסלם, שיזם את הצעת החוק.

חברי האופוזיציה התנגדו למהלך. יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, טען כי אין זה תקין שחבר הכנסת המציע, אמסלם, יקבל גם את החוק לקידומו המהיר בוועדה שאינה קשורה לנושא, אך רוב חברי ועדת הכנסת תמכו בהצעה.

זה אולי נראה טכני, אך משמעות הדבר היא שניתן יהיה להעביר את הצעת החוק הפרטית בהליך מהיר. יצוין כי לפני הצבעה בקריאה ראשונה, משרד המשפטים יצטרך להכין חוות-דעת מקיפה בנושא.

במהלך הדיון התנגדה ח"ח שולי מועלם (הבית היהודי) להוצאת הנושא מידי ועדת חוק חוקה ומשפט - ועדה שנמצאת בשליטת הבית היהודי, ושבראשה עומד ח"כ ניסן סלומינסקי.

יצוין כי חברי הכנסת של סיעת כולנו החברים בוועדת הכנסת לא השתתפו בדיון.