דיון סוער בכנסת: לפיד השתלח בנתניהו, ביטן תקף את לפיד

בדיון מיוחד (40 חתימות) של מליאת הכנסת, תקפו חברי האופוזיציה את ראש הממשלה על מדיניותו בתחום המדיני ■ נתניהו: "אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולה, לא היה אף פעם דבר כזה"

מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת
מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת קיימה היום (ב') דיון סוער עם ראש הממשלה לדרישתם של 40 חברי כנסת מן האופוזיציה. נושא הדיון היה "מה האתגר המדיני של ממשלת ישראל בעקבות ההזדמנויות החדשות שנוצרו".

חברי הכנסת מן האופוזיציה תקפו את ראש הממשלה, ונתניהו עלה להשיב וסקר את כל ההזדמנויות החדשות שנוצרו בעקבות הקשרים שהוא יצר בתפקידו בשנים האחרונות.

נתניהו אמר בפתח הדברים שביקר אותו היום שליח מיוחד של ראש ממשלת יפן והזמין אותו להגיע לשם עד לסוף השנה, סיפר על נסיעתו הקרובה להודו בחודש ינואר 2018 ועל הקשרים החמים שלו עם הנשיא דונלד טראמפ והנשיא ולדימיר פוטין.

"אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולה, לא היה אף פעם דבר כזה. אתם יכולים לטאטא את זה מתחת לשטיח. אבל ההזדמנויות האלה לא נוצרו מעצמן, אנחנו יוצרים את זה באמצעות שחרור השוק, הטחת גרזנים ברגולציה, השקעה בטכנולוגיה…"

נתניהו הוסיף: "לא רק שאין לנו בידוד מדיני, יש לנו רנסנס מדיני… נבצר עלי לפרט את היחסים עם גורמים באיזור שלנו. אבל אני לא אומר את הדברים סתם, חברי הכנסת שנמצאים בועדות מסווגות רואים את ההתקרבות הגדולה, והם יודעים שאנחנו ניצבים כתף אל כתף עם מדינות מתונות במחנה הערבי. ההתייצבות הזו וההתקרבות הזו טובה לבטחון וגם טובה לשלום".

נתניהו התייחס גם לשיפור בפערים: "היום התפרסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי קיימת ירידה עקבית מאז שנת 2009 במדדי אי השוויון. כל שנה המדדים יורדים, בזכות מי שנבחר בשנת 2009".

לפני נתניהו עלה לדבר יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן ותקף בבוטות את חברי הכנסת של האופוזיציה. לדבריו, ח"כ יואל חסון וח"כ יאיר לפיד לא התלוננו על ראשי ממשלה קודמים, כאשר מקורביהם נחקרו, כמו במקרים של אנשי אריאל שרון ויצחק רבין.

ביטן אמר "לפיד לא שווה כלום. הוא אפילו לא טורח להישאר פה. דיבר והלך. אבל הוא לא עשה כלום בחיים שלו. הוא היה רק עיתונאי ולכן אותו לא יחקרו כי הוא לא עשה כלום בחיים, אבל הוא כל הזמן משמיץ חברי כנסת של הליכוד ואם הוא ימשיך כך להשמיץ אנחנו נשמיץ גם אותו".

לפני ביטן נאם ח"כ יאיר לפיד, והשתלח בנתניהו על כך שהצטלם עם פחית של חמוצים: "אדוני ראש הממשלה. אני ראיתי שהודעת שאתה מתנגד שיהיו חוקים פרסונאליים שיצילו אותך מהחקירות ושאתה נגד ההתקפות על המפכ"ל. אדוני ראש הממשלה, אתה יכול לעצור את זה. תקרא לשני הרוטווילרים שלך, ביטן ואמסלם שיעצרו את זה ויפסיקו את ההתקפות על המשטרה. אתה יכול לעצור את זה, אבל לא תעשה את זה".

לפיד ציין שנתניהו של לפני שלוש שנים לא היה מתנהג ככה והוא לא היה מגיע למצב שהקרובים שלו מעורבים בפרשת הצוללות ובפרשת בזק. "לא היה מצב שח"כים יושבים לידך ותוקפים משפחות שכולות ולא עפים מהליכוד. מה קרה לך שאתה לא נותן גיבוי למינויים שלך, למפכ"ל, למבקר המדינה, ליועמ"ש. אלה השמאלנים? אלה האנשים שתוקפים אותך? זה האנשים?".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, נאם: "ראש הממשלה, נתת נאום בחירות ואתה רוצה בחירות אז לך לבחירות. אם סאדאת היה מגיע לארץ בזמנך שלך, עם מבנה האישיות שלך, יש להניח שאתה היית בורח מהארץ. בגין עשה שלום עם סאדאת, אבל אם זה היית אתה, היית נבהל מצחי הנגבי ומאמא של צחי הנגבי. אפילו משבח שטרן שיש לו מפקד (אחד מן הפוקדים הגדולים בליכוד- ט"ש) אתה מפחד."ֿֿ

הרצוג הוסיף: "אף אחד לא מדבר על פינוי ולא מדבר על קווי 67 אלא על מהלך איזורי ואני זה שיודע על כך. האינטרס הלאומי העליון קורא לך להבקיע את הקרום הזה שאינך מסוגל להבקיע. מדוע? כי נפתלי בנט לא מרשה לך. הוא ביחד עם אלקין בולם אותך בישיבות קבינט ולא מאפשר לך לעשות דבר בשטח C".