נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית פרטנר זינקה ביותר מ-11%

עליות בבורסות אסיה הבוקר; מגמה חיובית באירופה וגם בוול סטריט ■ מבול דוחות כספיים בת"א: בנק לאומי, פרוטרום ופרטנר

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות על רקע העליות בבורסות אסיה הבוקר, העליות בבורסות אירופה, והמגמה החיובית בוול סטריט. לשוק זרמו היום מבול דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2017. 

 

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות נאמנות באפסילון, אמר כי "הנתונים המקרו-כלכליים בעולם ממשיכים להיות טובים ואנו מצויים בתקופה של צמיחה עולמית מסונכרנת. נראה כי רק עלייה בקצב האינפלציה בעולם תשכנע את נגידי הבנקים המרכזיים להעלות ריביות בקצב מהיר יותר, ובכך תסכן את הסייקל החיובי הנוכחי במניות. ואולם, כרגע אין עדויות משמעותיות להתגברות האינפלציה בעולם.

"בארץ, רבים מחזאי האינפלציה מעלים את תחזיותיהם כלפי מעלה לשנת 2018. אני לא רואה סיבה לכך. קצב העלייה במחירי השכירות (הכלול במדד) צפוי להתמתן ב-2018, אם לא להתאפס, לפנינו עוד הורדות מסים פוטנציאליות (שכן קופת האוצר מלאה מזומנים), מגמת הגברת התחרותיות במשק תימשך, ובטווח הקצר, לפנינו 4 מדדים אפסיים או שליליים בארבעת החודשים הקרובים. על כן, לדעתי יש להמשיך לתת עדיפות לאפיק השקלי בתיק ההשקעות", לדבריו.

באסיה המדדים עלו עד 1.9% בהובלת הונג קונג, כשמניות הטכנולוגיה הובילו את העליות במזרח. יפן עלתה אחרי שרשמה ירידות ב-7 מתוך 9 ימי המסחר האחרונים. באירופה המדדים יורדים כ-0.15%. 

בוול סטריט המסחר ננעל אמש בעליות של עד 0.3% כשבשוק עדיין שוררת אי ודאות בהקשר של העתיד של רפורמת המס של ממשל טראמפ. בנוסף, יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן הודיעה כי תעזוב את הבנק המרכזי האמריקאי, לאחר שלא נבחרה לכהונה נוספת, וגם לא תישאר במועצת הנגידים של הפד.

עוד ברקע למסחר העולמי, המשבר בגרמניה והקושי של הקנצלרית אנגלה מרקל להרכיב קואליציה. בשווקים הפיננסיים יש ספקולציות לגבי האפשרות שמרקל תתפטר, אבל היא מצידה הכחישה כי תפרוש בעקבות הכישלון. 

טבע  צנחה אמש 5.5% בוול סטריט לאחר צניחה גם בבורסה בת"א אתמול, וריכזה עניין שלילי גם היום. גם מיילן  ירדה אתמול בוול סטריט ובת"א.

בנק לאומי  מסכם הבוקר את הרבעון השלישי של השנה, עם ירידה ברווח הנקי ל-820 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 919 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בלאומי מסבירים כי השורה התחתונה ברבעון המקביל כללה מספר סעיפים חד פעמיים מהותיים - הכנסה ממכירת ויזה אירופה, הכנסה מהסדר ביטוחי בגין הלקוחות האמריקאים, הוצאות שכר חד פעמיות והכנסות מס חד פעמיות. עוד מדווח הבנק כי הדירקטוריון אישר הגדלת שיעור הדיבידנד מ-20% לשיעור של 40%, ויחלק 328 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון.

פרטנר  סיימה את הרבעון השלישי ברווח נקי של 54 מיליון שקל, פי 2.8 לעומת רווח של 19 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016. סך ההכנסות של החברה ירדו ב-3% ל-826 מיליון שקל ברבעון. כ-30 אלף משקי בית התחברו לשירותי הטלוויזיה פרטנר TV.

פרוטרום  מדווחת הבוקר על עלייה של 6% בהכנסות הרבעון השלישי של השנה לשיא של 358.8 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי עלה ב-7% ל-40.8 מיליון דולר.  בעקבות האצת הצמיחה הפנימית והרכישות שבוצעו מתחילת השנה מתקרב קצב המכירות של פרוטרום לכ-1.5 מיליארד דולר. במועד פרסום הדוחות, מעלה החברה את יעד המכירות שלה לשנת 2020 ל- 2.25 מיליארד דולר ואת שיעור ה-EBITDA מפעילויות הליבה ל-23%.

גם קמהדע  ירדה אתמול בת"א ובוול סטריט לאחר שדיווחה על ביטול הסכם הפיתוח המשותף וההפצה שלה מול חברת Chiesi Farmaceutici למוצר לטיפול בנפחת תורשתית, במתן באינהלציה.

מניות הגז ממשיכות לרכז עניין גם היום לאחר פרסום הדוחות הכספיים שהראו זינוק ברווחים. נציין את תמר פטרוליום , דלק קידוחים  ורציו .