היהלום הגולמי היקר בעולם הובא לליטוש ברמת גן

היהלום הנדיר, במשקל 813 קראט, נכרה בשנת 2015 במכרה בבוצואנה ■ היהלום נמכר בעבר ב-63 מיליון דולר

יהלום / צילום: הבורסה ליהלומים
יהלום / צילום: הבורסה ליהלומים

יהלום הגלם הגדול בעולם (מופיע בתמונה) - ולטענת הבורסה ליהלומים בישראל, בין הגדולים בהיסטוריה - הובא לעיבוד ולליטוש בבורסת היהלומים ברמת גן.

משקלו של היהלום הנדיר הוא 813 קראט והוא נכרה בשנת 2015 במכרה קראווה שבבוצואנה. את היהלום כרתה חברת הכרייה הקנדית Lucara והוא נרכש בידי חברת תכשיטי היוקרה דה גריסונגונו.

בבורסה ליהלומים ברמת גן נערכים לעיבודו של יהלום הגלם הגדול, וחלקו הראשון של תהליך העיבוד יעשה תוך חיתוך בלייזר ובטכנולוגיה מתקדמת. את מלאכת העיבוד תעשה החברה הישראלית דיימונד לייזר סיסטם.

בבורסה ליהלומים אמרו היום (ג') כי מלאכת העיבוד שיעבור היהלום מחייבת דיוק ומרבי, כדי לא לפגוע באיכותו. כך, טכנולוגיית העיבוד באמצעות חיתוכי לייזר נחשבת למתקדמת מסוגה בענף היהלומים. בבורסה העריכו כי היהלום הענק ישמש ליצירת שני יהלומים מלוטשים בגדלים של 325 ו-100 קראט. הגדול בהן עשוי להיות אחד היהלומים המלוטשים הגדולים בעולם. מלאכת הליטוש תימשך מספר ימים.

עד שהגיע לליטוש ברמת גן, היהלום הגולמי הגדול כבר עבר כמה ידיים: טרם נרכש בידי חברת התכשירים דה גריסוגונו, היהלום נמכר במסגרת מכרז שעשתה חברת סותבי'ס לחברת נמזיס מדובאי בלא פחות מ-63 מיליון דולר. מנמזיס, הוא נמכר לחברת תכשיטי היוקרה.

לדברי נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש להבאתו של היהלום לליטוש בישראל משמעות רבה על תפקידה ומעמדה של ישראל בתעשיית היהלומים העולמית: "ישראל היא מרכז טכנולוגי עולמי בענף היהלומים וגם לפעילויות מסוג כזה אנחנו שואפים".