מדיוי: מפעילת קופי שופ מאמסטרדם תשקיע בגידול קנאביס

חווה הולנדית גדולה לגידול זרעי קנאביס בשם Barney's Farm, המפעילה את ברני'ס קופי שופ באמסטרדם, תשקיע 1.8 מיליון אירו במיזם של מדיוי לגידול של קנאביס בקיבוץ (ששמו לא נמסר)

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת מדיוי תראפיוטיק (Medivie), שהודיעה לפני כשבוע על כוונתה למזג לתוכה פעילות בתחום הקנאביס, הודיעה היום (ד') על קבלת השקעה במיזם החדש. חווה הולנדית גדולה לגידול זרעי קנאביס בשם Barney's Farm, המפעילה את ברני'ס קופי שופ באמסטרדם (Barney's Coffee Shop החביב בקרב תיירים ישראלים), תשקיע 1.8 מיליון אירו במיזם של מדיוי  לגידול של קנאביס בקיבוץ (ששמו לא נמסר). זאת, על רקע המלצת משרדי הבריאות והאוצר להתיר יצוא קנאביס מישראל.

ההשקעה של ברני'ס פארם במדיוי תבוצע לפי שווי של 50 מיליון שקל (כ-12 מיליון אירו) "אחרי הכסף" - כלומר, כ-10 מיליון אירו "לפני הכסף". בעקבות ההודעה, קופצת היום מניית מדיוי בעשרות אחוזים, והיא נסחרת לפי שווי חברה של 26 מיליון שקל.

ברני'ס תמנה נציג לדירקטוריון החברה, ומוצרי החברה, אם וכאשר יגיעו לשוק, ימותגו בלוגו ובשם של ברני'ס פארם. נוסף על עסקת ההשקעה, התחייב מנחם כהן, בעל השליטה במדיוי, להעניק זכות סירוב ראשון לברני'ס בכל מקרה שבו ירצה למכור מניות בחברה.

כאמור, לפני כשבוע הודיעה מדיוי על כוונתה לרכוש 51% מחברה קיבוצית, שמקימה חווה חקלאית לגידול קנאביס, ועומדת להקים גם בית מרקחת לאריזה והנפקה של קנאביס. את העסקה הוביל עו"ד אילן גרזי ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. מזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים, כולל התחייבות של מדיוי להשקיע 14 מיליון שקל בפעילות הנרכשת - מתוכם 2 מיליון שקל עד למועד חתימת העסקה ועד 5 מיליון עד סוף 2017. ההשקעה הנוכחית תעזור למדיוי לעמוד בהתחייבות זו.

המיזוג מגיע לאחר כישלונה של פעילותה הקודמת של מדיוי בתחום הנשכנים להפחתת כאב, בהובלת ג'וש רורקה ואהוד גנני. בעקבות הסדר נושים, הועברה השליטה בחברה (77%) לכהן, שעל-פי ההודעה לבורסה, הוא בעליו של בית דיור מוגן, והשקיע בחברה עד כה 1.1 מיליון שקל.