וול סטריט: עליות בסיום המסחר; אמזון עלתה בכ-2.5%

לרגל חג ההודיה הסתיים המסחר בשעה 20:00 שעון ישראל ■ המשקיעים נושאים עיניהם לנתונים אודות היקף המכירות העצום הצפוי הסופ"ש בשל ה"בלאק פריידי"

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') בעליות שערים. היום, לרגל חג ההודיה, הסתיים המסחר בשעה 20:00 שעון ישראל, לאחר שאמש לא התקיים מסחר. בורסות אירופה סגרו בעליות והמסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת.

 

מדדי המניות בארה"ב נגעו היום בשיאים חדשים כשהמנוע של השוק, הפעם, מבול הקניות של "הבלאק פריידי". סקר שבוצע בארה"ב מגלה כי בסוף השבוע של חג ההודיה 69% מהאמריקאים מתכננים לקנות בין אם באמצעות רשת האינטרנט ובין אם בחנויות פיזיות, נתון מרשים לכל הדעות שאם יתממש הרי שהקמעונאיות יציגו נתונים חיוביים ברבעון הרביעי של השנה.

עתיד רפורמת המס של ממשל טראמפ עדיין לוטה בערפל, מה שיוצר אווירת אי וודאות בשוקים. סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, אמר בסוף השבוע ל-CNBC שהוא צופה כי עיקרי הרפורמה יועברו לטראמפ עד לסוף השנה. אתמול אמר טראמפ, לפני ישיבת הקבינט, כי העם האמריקני יקבל מתנה לכבוד חג המולד בדמות קיצוץ ענק במיסים.

הנשיא טראמפ מינה את ג'רום פאוול ליו"ר הפד הבא, ויו"ר הפדרל ריזרב היוצאת ג'נט ילן הודיעה בתחילת השבוע כי תעזוב את הבנק המרכזי האמריקאי, לאחר שלא נבחרה לכהונה נוספת ולמרות שהייתה לה הזכות להישאר במועצת הנגידים של הפד. ילן הייתה האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד.

מוקדם יותר השבוע פורסם כי מדדי המניות האמריקאים צפויים לעבור שינויים. השינויים ישפיעו על מיקום חברות במדדי בנצ'מרק כמו S&P 500, והם יכולים לשנות את רשימות המניות במגזר או בתעשייה מסויימים, ולכן גם את תעודות הסל שעוקבות אחריהן.

לפני יומיים, פורסמו הפרוטוקולים של פגישתם האחרונה של הפדרל ריזרב, שהתקיימה בסוף אוקטובר, במהלכה החליטו חברי הפד להותיר את הריבית על כנה. בפרוטוקולים נחשף כי חברי הפד הביעו שביעות רצון כללית ואופטימיות באשר למצב צמיחת הכלכלה בארה"ב. 

מחירי הנפט המשיכו לעלות לקראת פגישת קרטל OPEC שתתקיים בשבוע הבא. בפגישה צפויות המדינות החברות בקרטל להחליט האם להמשיך בקיצוץ התפוקות. 

למרות שגזרת המאקרו דלילה היום, ולא צפויים להתפרסם דוחות כספיים, צפויים המשקיעים להקדיש תשומת לב מיוחדת לנתוני הקמעונאות בארה"ב, לרגל היקף המכירות העצום הצפוי הסופ"ש, בשל ה"בלאק פריידי".

HP  המשיכה לרכז עניין, לאחר שמוקדם יותר השבוע  דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה. החברה עמדה בתחזיות המוקדמות, ולמרות זאת מג וויטמן הודיעה כי היא פורשת מתפקידה כמנכ"ל החברה. 

פריגו  ריכזה עניין גם היום לאחר שהשלימה את מכירת כימאגיס - יצרנית חומרי הגלם (API) מרמת חובב, תמורת 110 מיליון דולר. 

אמזון.קום , הייתה הכוכבת של הערב כשנראה כי היא תהיה מהנהנות הגדולות של חגיגת הקניות בארה"ב.