מנכ"ל משרד הבריאות על התפטרות ליצמן: "אווירה של טלטלה"

משה בר סימן טוב התייחס הבוקר להתפטרותו של השר הממונה עליו, יעקב ליצמן: "לא תהיה לכך כל ההשפעה על רפורמות הדגל של משרד הבריאות – ביניהן רפורמת סימון המזון המזיק ורפורמת התמרוקים"

משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר
משה בר סימן טוב / צילום: איל יצהר

האם התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן תסתום את הגולל על רפורמות הדגל של משרד הבריאות, ובהן רפורמת סימון מוצרי המזון?

תקנות הרפורמה, שאמורה לחייב את יצרני המזון בסימון שלילי בצבע אדום על גבי מוצרי מזון מזיק, היו צפויות לעלות לדיון בתחילת השבוע הבא בוועדת הבריאות, וכעת מרחף מעליהן ומעל שאר הרפורמות שקידם המשרד - ביניהן גם רפורמת התמרוקים - סימן שאלה גדול.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (א') בשיחה עם "גלובס" להתפטרות של שר הבריאות ליצמן ואמר: "יש היום אווירה של טלטלה, אבל אנחנו עובדים על-מנת לייצב את הדברים וממשיכים כרגיל. היציבות תהיה התרופה לכל הצרות. לא תהיה לכך כל ההשפעה על רפורמות הדגל של משרד הבריאות - ביניהן רפורמת סימון המזון המזיק ורפורמת התמרוקים".

- ליצמן היה זה שמשך בחוטים מהצד הפוליטי ברפורמות - המאמצים לקידום הרפורמה לסימון המזון צפויים לרדת לטמיון?

"אני מקווה ומאמין שלא, יש לרפורמה ממומנטום פנימי גדול שלא מתפרק כל-כך מהר. צריך להישאר ערניים. ראש הממשלה יהיה שר הבריאות, והרפורמה תימשך. בשביל זה יש ציבור, יש תקשורת, יש חברי כנסת, ויו"ר וועדת הבריאות ח"כ אלי אללוף, שיודעים כמה הדבר הזה חשוב וכמה הציבור רוצה את זה. אני מאמין שזה יהיה בסדר. אני לא רואה איך הרפורמה נופלת בגלל זה".

- אתה נשאר לבד במערכה בלי הכוח הפוליטי של ליצמן, ותעשיית המזון כבר שחררה אנחת הרגעה - מה תגידו ליבואני המזון והתעשיינים? תצליחו לעמוד בלחצים?

"שלא יצאו המלפפונים על הגנן, יש לנו הרבה נשק בארסנל, ואנחנו נמשיך ונפעל כרגיל. אלי אללוף וציבור שלם רוצים לראות זה קורה, ואנחנו לא ניתן לרפורמה ליפול".

- בכל זאת, כרגע אין שר במשרד הבריאות, ראש הממשלה בחר להשאיר את התיק בידיו, תקנות רפורמת סימון המזון היו צפויות להגיע לשולחן ועדת הבריאות בשבוע הבא - זה עשוי לפגוע בקצב שבו היא תקודם? ליצמן הבטיח שהיא תיכנס לתוקף במארס 2018.

"זה לא ישפיע על לוחות הזמנים".