אלירן קוזליק, ראש ועד טבע כפר-סבא: "אנחנו מוגנים עד 2021"

טבע מתכננת גל פיטורים של אלפי עובדים בכל העולם, מהם מעל אלף בישראל, זאת רק כמה חודשים אחרי שהשלימה סבב של כמה מאות עובדים ממפעלי טבע כפר-סבא וטבע טק ברמת חובב

מפעל טבע / צילום:רויטרס Ronen Zvulun
מפעל טבע / צילום:רויטרס Ronen Zvulun

על רקע גל הפיטורים בטבע, מעריך אלירן קוזליק, ראש ועד טבע כפר-סבא, כי רוב העוזבים יהיו ממטה החברה בפתח-תקווה, והיתר ממפעלים נוספים ברחבי הארץ. לגבי המפעל בכפר-סבא הוא אומר: "בסבב הפיטורים הקודם הפחתנו כ-100 משרות, כמחציתן בדרכים של פרישה מרצון ופרישה מוקדמת, ומתוך ראיית העתיד חתמנו על הסכם שמגן עלינו מפני פיטורי התייעלות נוספים עד 2021.

"אנחנו האתר היחיד שחתם על הסכם כזה, ולכן הערכתנו היא שהפיטורים כעת יגיעו בעיקר מהמטה בפתח-תקווה ואולי גם מרמת חובב".

קוזליק מדגיש כי הנהלת טבע עדיין לא נפגשה עם הוועדים, וכי לא נמסר לוועדים דבר לגבי היקף הפיטורים הצפוי, ואך לא אושר רשמית לוועדים עצם קיום הפיטורים.

טבע מתכננת גל פיטורים של אלפי עובדים בכל העולם, מהם מעל אלף בישראל. זאת רק כמה חודשים אחרי שהשלימה סבב של כמה מאות עובדים ממפעלי טבע כפר-סבא וטבע טק ברמת חובב, אשר במסגרתם נחתם ההסכם עם ועד טבע כפר-סבא.

לפני הפיטורים הללו מפעלי רמת חובב העסיקו 1,228 עובדים, המפעל בכפר-סבא - 1,225 עובדים ובירושליים - 852 עובדים. המטה בפתח-תקווה מעסיק פחות עובדים, אך כמעט כולם בשדרת ההנהלה.

את מהלך הפיטורים מוביל המנכ"ל הנכנס קאר שולץ, אשר מנסה להציל את טבע משקיעה תחת חוב של 35 מיליארד דולר, כאשר שווי השוק של החברה עומד רק על 13.9 מיליארד דולר. ביום חמישי עם היוודע דבר הפיטורים, קפצה מניית החברה ב-4%, אולם איבדה את רוב התוספת הזו במהלך היום, אולי על רקע ההערכות כי הפיטורים הם צעד מקדימה להנפקה.