גם האסירים הצבאיים משתדרגים: כלא צבאי חדש יוקם בבית ליד

כלא 4 וכלא 6 יאוחדו בכלא צבאי חדש בקריה משפטית-צבאית שתוקם בבית ליד בהשקעה של כ-300 מיליון שקל ■ במתחם החדש: 4.5 מ"ר לכל כלוא

הדמיה: משרד אמר-קוריאל
הדמיה: משרד אמר-קוריאל

בזמן שיחידות רבות בצה"ל עוברות לבסיסים חדשים ומתקדמים שנבנים ברחבי הדרום, גם האסירים הצבאיים העתידיים ייכלאו בתנאים נוחים יותר: אגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון פרסם היום (ב') מכרז שהיקפו מוערך בכ-300 מיליון שקל להקמת קריה משפטית חדשה בבית ליד. במתחם החדש, יוקם גם כלא צבאי גדול, שיאחד את כלא 4 ואת כלא 6 - שעתידים להיסגר.

במשרד הביטחון מתכוונים לקרוא למחנה החדש "נווה צדק" ובתוכו תוקם קריה משפטית בשטח של יותר מ 30 אלף מ"ר שתכלול את היחידות השונות של הפרקליטות הצבאית, ואליה יועתקו גם בתי הדין הצבאיים שפועלים כיום ביפו, בחיפה, בקסטינה ובצריפין.

הקריה המתוכננת צפויה להיפתח במהלך 2020 והכלא הצבאי החדש שיוקם בתוכה יכלול כ 1000 מקומות כליאה. עם פתיחת הכלא הצבאי הגדול, כלא 4 שבצריפין וכלא 6 שנמצא בין חיפה לעתלית יסגרו והקרקעות שהם תופסים כיום, כמו גם אלה שתופסים בתי הדין הצבאיים יימסרו למדינה ויוכשרו לבנייה למגורים. על פי הערכות מדובר בשטחים בהיקף של 800 דונם.

במשרד הביטחון אמרו היום כי חדרי הכליאה בכלא הצבאי החדש יאובזרו במקלטי טלוויזיה, ובכל תא יהיו שירותים ומקלחת. המתקנים בקריה יוקמו בשיטת הבנייה הירוקה, תוך שימת דגש על ניצול מרבי של אנרגיית השמש ועל מערכות להשבת מים, שישמשו להשקיה של גינות שיטופחו ברחבי המחנה.

"מעבר לכך שמדובר בפרויקט הנדסי מורכז, מדובר במיזם ערכי ראשון במעלה להקמת היכל משפט מכובד, שיאפשר שמירה על כבוד האדם וכיבוד המשפט ופומביות הדיון", אמר ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן בהתייחס לתכנית להקמת המחנה 'נווה צדק': "בתכנון הקריה השקענו מחשבה רבה כדי שכל חייל שיעבור בה יוכל לקבל את התנאים הטובים ביותר, שבסופו של דבר ישפרו את אמת האמון שלו במערכת המשפט הצבאית".