מתגעגעים: מי הגיעו לפתיחת התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ"?

וגם: צים ממנה לראשונה אישה לתפקיד חובלת בכירה

חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי
חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי

הרבה יותר מבגדים

רגשות, רשמים וצירוף מקרים בפתיחת התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ"

אמש (ב') הושקה במוזיאון המדיטק בחולון התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ", לזכרה של השחקנית והבמאית המנוחה, שנפטרה לפני כשנה וחצי. התערוכה כוללת את אוסף הבגדים של האמנית, שכנראה מצדיק תערוכה בפני עצמה.

במוזיאון תיזמנו את תאריך פתיחת התערוכה לאמש, מבלי לדעת שמדובר בתאריך משמעותי - אתמול אמורה הייתה אלקבץ לחגוג את יום הולדתה ה-53.

לאירוע הפתיחה הגיעו כאלף מוזמנים מתחומים שונים, בהם: האדריכל אבנר ישר, בעלה של אלקבץ; משה (פטר) פטרבורג, יו"ר חבר הנאמנים של המדיטק ורז'ין גנזי, יו"רית אגודת הידידים; דני וייס, מנכל המדיטק; שרון וגיל ברנדס, יו"ר אגודת ידידי מוזיאון ישראל; ליאורה עופר, יו"רית עופר השקעות ומליסרון, ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון שמצפה ללידת בנו, והגיע ללא רעייתו אילנית, שנבצר ממנה להגיע לאירוע; הלן לה-גל, שגרירת צרפת בישראל שהגיעה כאורחת כבוד, וציינה כי היא תמליץ על כך שהתערוכה תוצג גם בצרפת; אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים ומבעלי קסטרו; מיכל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; האדריכלים - רון ארד, שעיצב את המדיטק; אילן פיבקו; אלון ברנוביץ; קלוד ברייטמן; מירי ואסי טוכמאייר, יו"ר ומבעלי קנדה ישראל וורד וברק רוזן, בעלי קנדה ישראל; חנה פרי זן, יו"רית פעילים שוקי הון; איש העסקים מולי ליטבק; ברק כהן, מנהל חטיבת BMW וסמנכ"ל דלק מוטורס; איש העסקים עמוס שפירא, יו"ר עמותת אלו"ט וחלי לוי; בת שבע בובליל; אחיה של רונית, יחיאל אלקבץ ושלומי אלקבץ; ורבים אחרים.

חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי
 חלי לוי ועמוס שפירא/ צילום: אביב חופי

מדע על הבמה

בשורות ופריצות דרך באירוע הצעירים של מכון ויצמן

חברי וחברות מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע נפגשו אמש באירוע נוסף של האגודה, שנערך בחסות בנק פיקטט השוויצרי.

כפי שניתן לצפות מאירוע מסוג זה, במרכז הערב עמדו הרצאות מדעיות בנושאי רפואה, טכנולוגיה ומה שבינהן. את האווירה הצעירה המבוקשת העניק המיקום במתחם "זאפה" הרצליה פיתוח, כאשר על הבמה הופיעו (כ"חימום" להופעה של אחינועם ניני וגיל דור) - לירן שלאק שדיברה על הקשר שבין למידה חישובית לבין מחלות פסיכיאטריות; עדי גולדנצוויג, שהציגה פריצת דרך בטיפול במלריה; ויותם סואץ שעסק בתזונה המותאמת אישית. נושא זה, אגב, משך את מלוא תשומת הלב בעיקר לאחר הבשורה כי "לא נמצא ולו מזון אחד אשר טוב לכל בני האדם".

אירחו והשרו אווירה צעירה: עמיר שאלתיאל, יו"ר מועדון הצעירים באגודת הידידים ויו"ר קבוצת אלדר; ויעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים.

התארחו: פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא במכון ויצמן; שמשון הראל, יו"ר האגודה ומבעלי אמריקה ישראל; אלברט פריד, מנכל בנק פיקטט ישראל; לימור גנות, מנכ"לית דבו השקעות; שי טייטלבוים, סמנכ"ל בחברה להגנת הטבע ובנה של דבורה טייטלבוים ז"ל, ממציאות תרופת הקופקסון; אילן פוקס, מנכ"ל אצטדיון סמי עופר; אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ; יעל יגרמן-לביא, יו"רית פארק הייטק בר לב; אבי ברגר, שותף מנהל קסלמן וקסלמן; סמדר אשכנזי רייויט, מנכ"לית רשת סטודיו סי ובן זוגה איש העסקים אלון רייויט; יבין גיל-מור, מנכ"ל יד2 ; אייל בליצר, מנהל השקעות קרן גלילות; עו"ד טל לביא; מהרטה רון, סגנית ראש עיריית תל-אביב ובן זוגה איש העסקים ערן רון ואחרים.

סמדר אשכנזי רייויט ואלון רייויט / צילום: אוהד הרכס עידן זליקוביץ, מכון ויצמן למדע
 סמדר אשכנזי רייויט ואלון רייויט / צילום: אוהד הרכס עידן זליקוביץ, מכון ויצמן למדע

הרימו עוגן לקידמה

צים ממנה לראשונה אישה לתפקיד חובלת בכירה

שנת 2017 בשיאה, ובצים מבשרים לראשונה על מינויה של אישה, אנג'לינה יגורנקוב, לתפקיד חובלת בכירה (Chief Mate), דרגה אחת לפני דרגת רב-חובל. את המינוי העניק ליגורנקוב אלי גליקמן, מנכ"ל צים.

יגרונקוב התקדמה בצים. היא החלה את דרכה בחברת הספנות בשנת 2005 כצוערת באניות צים, הוסמכה לקצונה ובהמשך קיבלה תפקידי פיקוד באנייה. עוד נמסר מצים, כי רק כ-2% מכח האדם הימי בעולם הספנות הבינלאומי הוא של נשים. האנייה אליה צוותה אנג'לינה פועלת בקו שבעת הכוכבים של החברה ומפליגה מנמלי מזרח ארה"ב לסין. נזכיר, כי בסוף השבוע שעבר פרסמה צים תוצאות כספיות מעודדות לרבעון השלישי, כאשר דווחה, בין היתר, על עלייה של 26.8% בהכנסות שעמדו על 817 מיליון דולר ברבעון האחרון. עם זאת, למרות השיפור, הונה העצמי של צים עדיין שלילי ברמה של 86 מיליון דולר, נכון לסוף ספטמבר.

אנג'לינה יגורנקוב ואלי גליקמן / צילום: קובי קרן
 אנג'לינה יגורנקוב ואלי גליקמן / צילום: קובי קרן

מס וערך מוסף

התורמים באירוע עלה מתדיינים על עודפים

באולם סמולארש שבאוניברסיטת תל-אביב התקיים בסוף השבוע שעבר האירוע השנתי למען ילדי עלה לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

כבר בכניסה לאירוע התקיים מפגש לוחמים, כאשר האלוף במיל' דורון אלמוג, מנכ"ל עלה נגב שהגיע עם רעייתו דידי, נפגש עם תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני ורעייתו דליה, ועם אלוף במיל' חגי טופלנסקי ותת אלוף חסון חסון ורעייתו אינעם.

את האירוע יזמו הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל מוסדות רשת עלה ורו"ח ראובן שיף, יו"ר קרן ההצטיידות של עלה ורעייתו מיכאלה.

ועוד בקבלת הפנים - מנהלי רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא ודורון ארבלי פצחו בדיון עם כל מי שמוכן היה לשמוע, בנוגע למה יש לעשות בעודפי גביית המסים, המסתכמים בכ-20 מיליארד שקל. הרב מרמורשטיין ואלמוג טענו כי את הכספים יש להפנות לתקציבי רווחה ותמיכה באוכלוסיות החלשות, כאשר שיף ביקש לדייק ולהבהיר שיש למצוא את המינון הנכון שבין השקעה בפרויקטים מחוללי צמיחה ובין הפניית תקציבים נוספים לרווחה ולסיוע.

בסופו של האירוע נתרמו מעל 600 אלף שקל. עוד נכחו: אל"מ במיל' רונית לב; השר לשעבר שאול יהלום ורעייתו נאוה; ניצב בדימוס ירון בארי ורעייתו אילנית; ואחרים.

 ראובן שיף ודורון ודידי אלמוג / צילום: ליאור אולפני
  ראובן שיף ודורון ודידי אלמוג / צילום: ליאור אולפני

פזית קלימן מונתה לסמנכ"לית בכירה ברשות המסים

פזית קלימן מונתה לתפקיד סמנכ"לית בכירה לשומה וביקורת ברשות המסים. קלימן (47) תחליף בתפקיד את מירי סביון, שמונתה באחרונה למשנה למנהל רשות המסים, כאשר משה אשר, מנהל רשות המסים, הודיע שסביון תשמש גם כסמנכ"לית בכירה לתכנון ולכלכלה.

את דרכה ברשות המסים החלה קלימן לפני כ-23 שנים, במהלכן היא שימשה כפקידת שומה בסניפים שונים. נזכיר כי אשר עצמו, יפרוש מתפקידו במארס הקרוב.