הבוקר: הרופאים בשביתה חלקית של שעתיים בבתי החולים

בתום דיון לילי בבית הדין הארצי לעבודה הודיע משרד הבריאות כי ישהה את החוזר בנושא הגבלת מעבר רופאים בין קופות החולים ■ ההסתדרות תקיים שביתה סמלית בת שעתיים בשעות הבוקר ותערוך אסיפות הסברה

 הסתדרות הרופאים ומשרד הבריאות הגיעו הלילה להסכמות חלקיות על ההגבלות במעבר רופאים בין קופות חולים בתום דיון לילי בבית הדין הארצי לעבודה - בעקבותיהן תתקיים בשעות הבוקר (ד') שביתה חלקית בת שעתיים בבתי החולים ובקופות החולים, שבהן יתקיימו אסיפות הסברה. ציבור המטופלים נקרא לבדוק באופן פרטני את שעות הפעילות מול המוסדות הרפואיים הרלוונטיים.

הצדדים ימשיכו לנהל משא-ומתן בימים הקרובים, לאחר שהוסכם כי משרד הבריאות ישהה את החוזר שיצא בתחילת החודש שעסק בהטלת הגבלות על מעבר רופאים מקופת חולים אחת לאחרת וכן כלל סעיפים הנוגעים לחשיפת תלושי השכר של הרופאים לעיני משרד הבריאות. במשרד בירכו על ההחלטה ומסרו כי "במסגרת הדיון הוסכם כי ההגבלות על מעבר רופאים שכירים יושהו לחודש הקרוב וימשיכו לחול על רופאים עצמאיים".

הדיון בבית הדין הארצי לעבודה החל אמש (ג') בעתירת המדינה לאסור על הסתדרות הרופאים להשבית את הפעילות בבתי החולים הממשלתיים ובבתי החולים של שירותי בריאות כללית ל-24 שעות מ-7:00 בבוקר. זאת, במחאה על ההגבלות על הרופאים במעבר בין הקופות.

האיום בשביתה הגיע בהמשך להכרזת הסתדרות הרופאים על סכסוך עבודה בשבוע שעבר, לטענתה "במטרה למנוע פגיעה קשה ברופאים על-ידי הטלת מגבלות על העסקתם באצטלה של הגברת התחרות בין הקופות, וקריאה למשרד הבריאות להקפיא ולבטל את הנחיות המשרד נגד הרופאים ולקיים בדחיפות משא ומתן".