ב"י: הבנקים יצטרכו לעודד עסקים קטנים לעבור למסלולי עו"ש

בנוסף דורש הפיקוח על הבנקים שיעבירו בשנה הבאה נתונים על היקפי המעבר למסלולים

חדוה בר / צילום: איל יצהר
חדוה בר / צילום: איל יצהר

בנק ישראל מנסה להגביר את מעבר העסקים הקטנים למסלולי העו"ש. לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלח בתחילת השבוע הפיקוח על הבנקים לבנקים, ובו הוא דורש מהם ליידע עסקים קטנים שמשתלם להם לעבור למסלולי עמלות העו"ש לעשות זאת.

"על הבנקים לאתר מבין לקוחותיהם עסקים קטנים אשר לא הצטרפו לשירות המסלולים, ואשר במהלך החודשים יולי עד דצמבר 2017 שילמו בכל חודש מעל ל-10 שקלים עבור פעולות פקיד ופעולות בערוץ ישיר", נכתב במכתב. הבנקים יצטרכו לשלוח לאותם לקוחות מסמך המציג את התשלום שנגבה, ואת התשלום שהיו משלמים אם היו מצטרפים למסלול עמלות העו"ש המורחב המיועד לעסקים קטנים. כמו כן, יצטרכו הבנקים להציג באופן בולט את החיסכון הכספי שהיו אותם לקוחות משיגים לו היו מצטרפים אל המסלול. על הבנקים לשלוח עד המכתב עד סוף חודש פברואר 2018.

בנוסף מבקשים בבנק ישראל לבדוק את אפקטיביות הצעדים, ולכן בחודש יולי 2018 יצטרכו הבנקים להעביר נתונים על מספר הלקוחות בתחום העסקים הקטנים שהצטרפו מאז יצאה ההודעה אל הלקוחות.

נזכיר, כי לפני כמה שנים החליט בנק ישראל לאלץ את הבנקים להשיק שירות מסלולי עו"ש במטרה להוזיל את עמלות העו"ש שמשלמים הלקוחות. בנק ישראל גם קבע שמסלול העו"ש הבסיסי יעמוד על מחיר של עד 10 שקלים - נמוך יותר משמעותית ממחיר התעריפון של העמלות הכלולות במסלול. בנק ישראל כבר אילץ את הבנקים לפנות ללקוחות הפרטיים ולהמליץ ללקוחות הרלוונטיים לעבור למסלולי העו"ש, וכעת הוא עושה זאת גם במגזר העסקים הקטנים. בעקבות המעבר למסלולים רושמות הכנסות הבנקים מעמלות העו"ש ירידה עקבית של 2%-3% מדי שנה.