חשד לניצול לרעה של מע"מ אפס בסניף אופיס דיפו באילת

מנהל אזור אילת באופיס דיפו חשוד כי מכר סמארטפונים במיליוני שקלים תוך ניצול אזור הסחר החופשי ממע"מ באילת

סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'
סניף אופיס דיפו / צלם: סיון פרג'

מנהל אזור אילת בחברת אופיס דיפו חשוד כי מכר סמארטפונים בסכום כולל של מיליוני שקלים בניגוד לחוק, תוך ניצול אזור הסחר החופשי ממע"מ באילת.

בית משפט השלום באילת הורה היום (ד') על הארכת מעצרו. כמו כן שוחרר בתנאים מגבילים חשוד נוסף, שנעצר עמו. השניים נעצרו בחשד כי ניצלו לרעה את הפטור ממע"מ באילת בהיקף של מיליוני שקלים, זאת על-ידי מכירת סמארטפונים לא לשימוש אישי מחוץ לאזור הסחר החופשי.

בעקבות חשד שהתעורר על-ידי עובדי בית המכס ומע"מ אילת, נפתחה חקירה משותפת בעניין, בשיתוף עם מחלקת החקירות מכס ומע"מ תל-אביב ויחידת יעדים, יחידת מודיעין של רשות המסים.

כמפורט בבקשת המעצר, על-פי החשד, מנהל אזור אילת בחברת אופיס דיפו, דוד דוד (51) מאילת, מכר סמארטפונים בכמות מסחרית לא לשימוש עצמי מחוץ לאזור הסחר החופשי, ובכך עזר לחברות שבניהולו להתחמק מתשלום מס.

על-פי החשד, חברת אופיס דיפו מוכרת מאות טלפונים מהדגמים החדישים ביותר בצורה סיטונאית ובניגוד לחוק אזור סחר חופשי ופקודת המכס. לפי החשד, במסגרת תפקידו יצר דוד, לכאורה, קשר עם מעורבים ולקוחות שונים תוך הסוואת פעילותו הפלילית על-ידי פיצול חשבוניות מס ו/או שימוש בכיסוי חשבונאי פיקטיבי, וזאת בסכומים שנאמדים עם תחילת החקירה במיליוני שקלים, במסגרת זמן של פחות משנה.

בנוסף, על-פי החשד, פעילותו הפלילית כיסתה על מכירה ב"שחור" של טלפונים סלולריים ללקוחות שונים בהיקף של מיליוני שקלים. הנהנים מהפעילות זו, לכאורה, היו החברות אופיס דיפו בע"מ ואופיס דיפו אילת בע"מ.

כמו כן נעצר ושוחרר בערבות, שרון כהן מאילת, שעל-פי החשד סיפק כיסוי חשבונאי פיקטיבי ומכירה סיטונאית של טלפונים סלולריים וטובין אחרים מחוץ לאזור הסחר החופשי, בסכומים נכבדים. לשניים מיוחסות עבירות על חוק מע"מ, על חוק אזור סחר חופשי אילת, על פקודת המכס ועל החוק לאיסור הלבנת הון.