לא נתפס: המספרים מאחורי שבוע הקניות הגדול בהיסטוריה

חודש נובמבר האחרון ייזכר כחודש של טירוף הקניות שהצליח לשבור כמה שיאים בארה"ב ■ מנתוני לאומי קארד עולה כי גם בארץ הצרכן הישראלי שלף את הארנק והגדיל משמעותית את קניותיו ביחס לימים רגילים

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

חודש נובמבר האחרון ייזכר כחודש של טירוף הקניות שהצליח לשבור כמה שיאים בהיקפי הקניות בארה"ב. גם בארץ, מנתונים שמספקת לאומי קארד עולה כי הצרכן הישראלי שלף את הארנק והגדיל משמעותית את קניותיו ביחס לימים רגילים.

לפי נתוני לאומי קארד באתרי קניות בינלאומיים, מחזורי חגי נובמבר (יום הרווקים הסיני, בלאק פרידיי וסייבר מאנדיי) השנה עלו ב-30% ביחס למחזורי המכירות של חגי נובמבר בשנת 2016. עלייה נרשמה לא רק בהיקף העסקאות אלא גם בכמות: לפי לאומי קארד קנינו יותר בשיעור של 13% ביחס לנובמבר אשתקד.

מבין שלושת ימי המכירות, מסתבר כי יום הרווק הסיני, שצוין ב-11.11, היה החזק ביותר והיווה 55% ממחזורי חגי נובמבר השנה ו-10% מכלל מחזורי הסחר המקוון של חודש נובמבר. לפיכך אין פלא שהאתר הסיני עלי אקספרס הוא שהוביל את חגי נובמבר, הן מבחינת כמות העסקות, הן מבחינת מחזורים והן בכמות הלקוחות הרוכשים. אחריו רכשו הישראלים באתרים אמזון, איביי, אסוס ונקסט.

עוד מתברר כי לא הסתפקנו ביום אחד מבין שלושת ימי המכירות, כאשר 20% מהרוכשים קנו בשני ימי חג מתוך השלושה.

קנינו אונליין אבל לא רק: כמעט שלא הייתה חנות או רשת שלא העניקה הנחה כזו או אחרת תחת הגדרות ימי המכירות של נובמבר, ואכן בלאומי קארד מזהים כי חגיגת הקניות הורגשה גם ברשתות ובקניונים בארץ - כך למשל, בחנויות בארץ (לא אונליין) חלה עלייה של 18% לעומת בלאק פרייד ב-2016 ועלייה של 26% ביחס ליום שישי ממוצע.