מחיר למשתכן: נפתחה להרשמה ההגרלה הגדולה השלישית

ההגרלה ל-7,821 יחידות דיור מוזלות תיסגר להרשמה ב-12 בדצמבר ■ אומנם ההגרלה פתוחה גם לזכאי סדרה ב', אבל זכאי סדרה א' עדיין זוכים לעדיפות משמעותית בהגרלות ■ הדירות המוזלות של קבלנים שהחליטו לשווק את המלאי שנותר להם כדירות מחיר למשתכן לא נכללות נכון להיום בהגרלה זו

ההגרלה הגדולה השלישית של תוכנית מחיר למשתכן יצאה לדרך. בלילה שבין מוצאי שבת ליום א' נפתחה להרשמה ההגרלה הגדולה השלישית במספר. מדובר בהגרלה המתייחסת ל-7,821 יחידות דיור מוזלות ב-23 יישובים ברחבי הארץ. היישובים המשתתפים בהגרלה הגדולה הנוכחית הם: ירושלים, נתניה, אשקלון, בית שמש, מודיעין-מכבים-רעות, רמלה, נהריה אילת, עכו , עפולה, ראש העין, קריית ביאליק, מעלה אדומים, צפת, דימונה, מבשרת ציון, שדרות, גן יבנה, מעלות-תרשיחא, באר יעקב, נצרת, כפר מנדא ונחף.

ההגרלה הנוכחית פונה הן לזכאי מחיר למשתכן מסדרה א' והן לזכאים מסדרה ב', כאשר זכאי סדרה א' מקבלים עדיפות גם בהגרלות הללו על פני הסדרה השנייה. ההרשמה להגרלה תסתיים ב-12 לדצמבר, ותוצאות ההגרלה צפויות להתפרסם לקראת סוף אותו החודש.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום (א') כי "ההגרלות בהן תינתן העדפה לסדרה א' מתבצעות בחמישה שלבים, לכל היותר, שמטרתם לקבוע את הזוכים בהתאם להעדפות שנקבעו בתקנון. הפעולות מתבצעות במחולל ההגרלות ללא התערבות יד אדם. בשלב ראשון, מוגרלים בני מקום מסדרה א' ומוגדרים זוכים כמספר הדירות לבני מקום.

"בשלב השני, אם אין מספיק נרשמים בני מקום בסדרה א', מגרילים את הנרשמים בני מקום מסדרה ב' ומגדירים זוכים בהתאם לכמות הדירות שנותרו לבני מקום. בשלב השלישי מתבצעת הגרלה על יתרת הדירות ומוגרלים נרשמים מסדרה א' מוגדרים כזוכים, בהתאם למספר הדירות בהגרלה. בשלב הרביעי, אם אין מספיק נרשמים מסדרה א' מגרילים את נרשמי סדרה ב', ומגדירים זוכים בהתאם ליתרת הדירות בהגרלה. בשלב החמישי, מתבצעת הגרלה לקביעת סדר בחירת הדירות של כל הזוכים שהוגדרו בשלבים הקודמים".

כלומר, זכאי סדרה א' בני המקום מקבלים עדיפות על פני זכאי סדרה ב' בני המקום. במקביל, גם בכל הנוגע לשאר הדירות הפתוחות לכלל הנרשמים, קודם כל זכאי סדרה א' מקבלים עדיפות בהגרלה ולאחר מיצוי זכרי סדרה א', זכאי סדרה ב' ייכנסו לסבב. המשמעות היא שלזכאי סדרה א' עדיפות מובהקת, הן לבני מקום והן בהגרלות לכלל ציבור הזכאים ותיאורטית, ייתכן מצב בו במקומות מסוימים זכאי סדרה ב' לא יגיעו למצב בו הם יוכלו לזכות בפועל, אך כן להיכלל ברשימת ההמתנה.

הכי הרבה דירות מוזלות באשקלון ולראשונה גם מעבר לקו הירוק

העיר בה ניתן למצוא את המספר הגדול ביותר של יחידות דיור מוזלות בהגרלה הנוכחית היא אשקלון שם יוגרלו 2,269 דירות מוזלות, במקום השני בית שמש עם 876 יחידות דיור מוזלות ובשלישי מבשרת ציון עם היצע של 597 יחידות דיור מוזלות. במקביל, היצע יחידות הדיור המוזלות הנמוך ביותר בהגרלה הגדולה השלישית עומד על 25 דירות במודיעין-מכבים-רעות.

נציין כי בהגרלה הגדולה הנוכחית שולבו שלושה יישובים ערביים - נצרת (145 דירות מוזלות), כפר מנדא (32 דירות מוזלות) ונחף (64 דירות מוזלות). זאת לאחר שיישובים אלו היו אמורים להיכלל כבר בהגרלה הגדולה השנייה אך בסופו של דבר הושמטו ממנה. עוד נציין כי בהגרלה הנוכחית ניתן למצוא גם יישובים כמו נהריה, צפת, גן יבנה ובאר יעקב בהם בפעם הראשונה יוצאות דירות מוזלות להגרלה ובמקביל גם הרשמה ראשונה לדירות מוזלות מעבר לקו הירוק - במעלה אדומים.

עוד נציין כי למרות שההגרלה הגדולה השלישית הייתה אמורה לכלול גם דירות מוזלות שאינן פרי מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, אלא דירות בפרויקטים "רגילים" של קבלנים שהחליטו לשווק אותן במסגרת התוכנית, נכון להיום ההגרלה הגדולה אינה כוללת דירות אלו. מדובר בכאלף דירות ביישובים שונים בארץ וממטה הדיור נמסר היום כי נעשים מאמצים לסגור את הרשימה בהקדם האפשרי ואולי עוד להוסיף את הדירות הללו להיצע הדירות בהגרלה הנוכחית.