הסוף למפגעי הכביש–השיטה היעילה בישראל

חברת JETPATCHER היא חלוצה בתחום תיקון מפגעי כבישים. שיטת הזרקת אספלט חם,לא רק שחוסכת עלויות אלא גם מפחיתה את שיעור תאונות הדרכים בכבישים שתיקנה.

JETPATCHER

החורף מגיע, וגם הכבישים מגיבים אליו. סדקים שהיה קשה להבחין בהם הופכים לבורות שמסכנים נהגים, הולכי רגל, ובעיקר בעלי רכב דו גלגלי לסוגיו. עיריות שלא מטפלות במפגעים אלה במהירות, חושפות את עצמן לתביעות רציניות בגין נזקי גוף ורכוש ובדרך כלל מוצדקות. טל, מנכ״ל חברת JetPatcher, שמתמחה בתיקוני כביש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של הזרקת אספלט חם, מסביר שכל בור שלא מטופל הופך מהר מאוד למפגע בטיחותי מסוכן. ״תחזוקת כבישים היא הרבה יותר מאסתטיקה ונוחות הנסיעה. סדקים ובורות נוצרים באופן טבעי, ואם לא מטפלים בהם בזמן אפשר להיות בטוחים שהם יגרמו לאיבוד שליטה ולתאונות דרכים״. מפגע קטן שלא תוקן בזמן יהפוך למפגע גדול שתיקונו יעלה אלפי שקלים במקום מאות בודדים בתיקון מיידי.

אפשר לתקן מפגעים בכביש בשיטות מיושנות, זה מחזיק זמנית ואחרי התיקון מכוניות יוכלו להמשיך לנסוע על הכביש, אבל יש הבדל משמעותי בין תיקון לתיקון. בעוד שתיקון באמצעות אספלט קר מחזיק כמה שבועות במקרה הטוב, שיטת הזרקת אספלט חם של ג׳טפטצ׳ר פותרת את הבעיה לשנים רבות.

טבלת השוואה - JETPATCHER

החברה פועלת בישראל למעלה מ-10 שנים ומעסיקה צוותים בעלי ניסיון ארוך שנים. ואכן, רוב הרשויות בארץ כבר הבינו שהטכנולוגיה של ג׳טפטצ׳ר נותנת להן שקט להרבה מאוד זמן. הטלפונים במוקדים העירוניים מפסיקים לצלצל, הסיכון לתאונות דרכים יורד בצורה משמעותית והעירייה חוסכת לעצמה תביעות ותסבוכות משפטיות. בחברה מתחייבים לתיקון מקצועי של המפגע ומספקים אחריות של שנה מרגע ביצוע העבודה. אי סגירת הכביש וממוצע של 5-10 דקות תיקון למפגע מהווה הקלה משמעותית לתנועה הצפופה בין ובתוך הערים.

למרות שהמחיר של תיקון באמצעות אספלט קר מעט יותר זול בטווח הקצר, אם מסתכלים על פרק זמן של שנה ויותר קל לראות שיש חיסכון משמעותי. ״שיטת האיטום שלנו מכפילה את אורך החיים הציפוי האספלטי פי שתיים ויותר, וזה יוצר חיסכון כלכלי מאוד משמעותי לרשויות מקומיות שחושבות יותר משבועיים קדימה״, טל אומר בשיחת טלפון.

ממחקר sharp שהתפרסם בארה״ב בשנים האחרונות, עולה שהטכנולוגיה של ג׳טפטצ׳ר היא הטכנולוגיה האפקטיבית ביותר לתיקון כבישים ובהפרש ניכר. ״אם בוחנים את העלויות בטווח זמן שעולה על שנה, חיסכון העלויות נע בין 30-50% לעומת שיטות אחרות״, נכתב במחקר. עוד קובעות תוצאות המחקר שלשיטה זאת האחוז הנמוך ביותר של תיקונים חוזרים.

הטכנולוגיה של ג׳טפטצ׳ר, שהומצאה בניו זילנד, עובדת בארבעה שלבים: בשלב הראשון, מפוח רב עוצמה מנקה ומוציא מן המפגע את כל החלקים הרפויים הנמצאים בהם. בשלב השני, העובד מזריק פריימר שהוא החומר שמחבר בין המפגע לאספלט החדש. בשלב השלישי, המפעיל מזריק את תערובת אספלט טרי ומחומם בטמפרטורה של עד 80 מעלות המיוצר, בפיית המשאית. ובשלב הרביעי מפזרים חול על מנת למנוע הידבקות של אבנים לצמיגי הרכב ולאחר מכן נעשה הידוק. בסוף התהליך אפשר לפתוח את הכביש לתנועה והנהגים אפילו לא יבחינו שרק לפני כמה דקות היה מסוכן לנסוע על אותו מקטע בכביש.

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) נתנה לג׳טפטצ׳ר תעודת הסמכה כבר לפני 12 שנים ולקוחות כמו משרד הביטחון, עיריות תל-אביב, חולון, פתח תקווה ועוד עיריות רבות מעידות שהטכנולוגיה חוסכת עבורם זמן, כסף ומורידה מהם עיסוק מתמשך בתיקוני מפגעי כביש. ״בכל פעם שמתקנים מפגע בכביש, גם אם הוא קטן במיוחד, צריך לחסום נתיבים ולעצור את התנועה למספר שעות״ מסבירים בחברה. ״זו עוד סיבה שבגללה כדאי להשתמש בטכנולוגיה שלנו – פחות חסימות כבישים, פחות תלונות במוקדים העירוניים והרבה פחות סיכון לפגיעה ברכוש ובנפש״.

לפרטי התקשרות:

אתר: https://www.jpi.co.il

טל : 036475020 שלוחה 5

פקס : 0732344920

מייל : tal@jpi.co.il