המשבר בטבע: ההסתדרות תשבית את המשק ביום ראשון

ביום ראשון יושבת המשק עד הצהריים ■ השביתה תכלול את השירות הציבורי, קופות החולים, הבנקים, התחבורה הציבורית ושדות התעופה ■ טבע בשביתה כללית ■ הממשלה נתנה לטבע 22 מיליארד שקל בהטבות מס

מסיבת העיתונאים בהסתדרות הערב / צילום: שלומי יוסף
מסיבת העיתונאים בהסתדרות הערב / צילום: שלומי יוסף

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, קיים מסיבת עיתונאים הנוגעת למשבר אליו נקלעה טבע לאחר רכישת אקטיביס, רכישה שהביאה אותה לחוב של 35 מיליארד דולר.

קאר שולץ, המנכ"ל הנכנס של טבע אמור לפרסם מחר את התוכנית שלו לקיצוצים אגרסיביים בחברה, קיצוצים שיכללו פיטורים של אלפי עובדים בישראל.

למסיבת העיתונאים הגיעו ראשי הוועדים הגדולים בישראל לרבות 7 נציגי ועדים בטבע. 

ניסנקורן במסיבת העיתונאים בהסתדרות הערב / צילום: שלומי יוסף
 ניסנקורן במסיבת העיתונאים בהסתדרות הערב / צילום: שלומי יוסף

ניסנקורן: "אנחנו נמצאים באירוע הזוי. טבע ספינת הדגל של התעשיה הופכת לחורבן התעשיה הישראלית. החברה עומדת על המצאה של מכון ויצמן. היום היא זונחת את המעמד של חברה ישראלית ונוטשת את חזון המייסדים של חברה מפתחת ישראלית. זה לא היה קורה אם המייסדים היו בהנהלת טבע. מי שלא יודע את העבר לא יודע את העתיד.

"לא נתפס איך דירקטוריון טבע לא רעד כשהוא מחסל את טבע בישראל ומחסל את החזון של מי שהקים אותה. 7,000 משפחות תלויות בטבע. איפה הכבוד האנושי? עובדי טבע פזורים בכל הארץ מקרית שמונה ועד הנגב. בכל הארץ, בירושלים, באשדוד, בשוהם. הם עובדים שגאים במקום העבודה שלהם.

"מי שאשם במחדל הזה זה הדירקטוריון וההנהלה. הם מינפו את החברה ועשו עסקאות כושלות. הם ידעו להכניס לכיס שלהם מאות מיליוני שקלים. המנכ"ל הנוכחי קיבל מענק חתימה של 20 מיליון דולר. אנחנו רואים את העובדים נושאים בנטל. הצעד הראשון שהמנכ"ל עושה זה פיטורים המוניים זה הדירקטוריון והאסיפה הכללית. אלה אנשים שיש להם פנים.

"טבע נהנתה מהטבות מס של 22 מיליארד שקל מאז 2006. 22 מיליארד שקל נתנו אזרחי ישראל לחברה. הם ידעו לקחת את זה ועכשיו הם מפנים עורף למדינה. ממשלת ישראל לא יכולה להפנות עורף. היא צריכה לדרוש פתרון אמיתי וחזון. אנחנו הוכחנו שכשיש מצוקה של חברות אנחנו נרתמים.

"כשיש מישהו מולך שמוכן להידבר ורוצה להציל חברה וחשוב לו המשק הישראלי והתעשיה הישראלית. מחסלים אותה בישראל. יש אלפי עובדים שרוצים לזרוק לרחוב. הממשלה צריכה להתעורר עכשיו גם בטבע וגם בתעשיה הישראלית כולה. התעשייה הישראלית גוססת. אין לממשלה חשיבה לעידוד כחול לבן והממשלה לא עושה דבר. מיום ראשון נשבית את כל המשק עד הצהריים ואת טבע בכלל.

"המשק כולו יעמוד כהזדהות וסולידריות עם טבע: בנקים, בורסה ותחבורה ציבורית".

דני שבתאי , יו״ר ועד עובדי טבע פתח תקווה - אתר ההנהלה: "1,600 עובדים באתר שלנו. הרגשה קשה. לא פיללנו שנגיע ליום הזה שנצטרך להשבית את טבע. יום עצוב לכולנו וחשוב לציין שאני מרגישים מעודדים ומחוזקים מה התגייסות של ההסתדרות".

שי גרוסמן - ועד פתח תקווה: "לא יתכן שמנהלים שעוזבים את טבע מקבלים מצנחי זהב של מיליוני דולרים ועובדים מן השורה מפוטרים ונזרקים לרחוב ולא מקבלים שום הטבה. כל שנת 2017 התאפיינה בפיטורים והם נעשו בהידברות ובהסכמות אבל כאן, אין שום תיאום ודיבור. השיטה האמריקאית".

ח"כ איציק שמולי על הודעת ההסתדרות בנוגע לטבע: "‏מגבה לחלוטין את החלטתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, להשבית את המשק לנוכח פיטורי הענק הצפויים בחברת טבע. מול הנהלה כוחנית וחזירית יש לפעול בנחישות ובעוצמה כדי לעצור את הניסיון הבזוי להקריב אלפי עובדים על מזבח הטעויות הקשות של המנהלים".