סייבל השקעות ו-Value Base רכשו את השליטה במדיקל קומפריישן

מדיקל קומפריישן היא שלד בורסאי ■ מחיר המניה לצורך העיסקה נקבע על 4.4 שקל, שמהווים הנחה של 4.5% על המחיר בבורסה

השליטה בחברת מדיקל  קומפריישן, העומדת להפוך בקרוב לשלד בורסאי, נמכרה היום לחברות סייבל השקעות ו-Value Base לפי שווי של 8 מיליון שקל. חברת סייבל השקעות שבבעלות שחר סיידון ויעל שניצר רכשה 16% ו-ווליו בייס שבשליטת ויקטור שמריך ועדו נויברגר, רכשה 25%.

המחיר, 4.4 שקל למניה, מהווה דיסקאונט של כ-4.5% על מחיר מניית החברה הבוקר טרם פרסום העסקה. בשעה זו, מניית החברה עולה 30%, והחברה שווה כ-10.8 מיליון שקל.

מדיקל קומפריישן, שפיתחה מכשיר למניעת היווצרות קרישי דם במהלך ניתוחים אורתופדיים, מכרה לאחרונה את פעילותה לחברת Zimmer תמורת כ-15 מיליון שקל. הפעילות תעבור לידי Zimmer במרץ, ועל פי ההערכות יישארו בשלד כ-8-10 מיליון שקל. בימים אלה בוחנת החברה פעילויות מתחומים שונים (ככל הנראה לא מתחומי הבלוקצ'יין), למיזוג לחברה.

בעלי מניות גדולים בחברה, שלא היו מעורבים במכירת השליטה, הם ילין לפידות 13% ומגדל ביטוח 7.5%.

סייבל השקעות היא חברת השקעות בחברות ציבריות, אשר במקביל גם מעניקה שירותי בנקאות לחברות, עם התמחות בתחום הביומד. בין היתר, סייבל הובילה את הרכישה של השלד די פארם.

ווליו בייס הוא בית השקעות חדש אשר לאחרונה ביקש לרכוש את פעילות החיתום של לידר אך העסקה לא הושלמה בסופו של דבר.

מדיקל קומפריישן הונפקה ב-2006, בגל הראשון של חברות ביומד צעירות שהגיעו לבורסה בתל אביב. כבר אז היה לחברה אישור שיווק למוצר שלה, אך היא לא הצליחה לבדל את עצמה ממתחרים אחרים בקטגוריה של מוצרים למניעת קרישי דם בניתוחים, ולא הצליחה להשיג שיפוי.

החברה השקיעה מאמצים וסכומים רבים בעריכת ניסוי שהראה כי המוצר שלה מגן מפני קרישי דם ממש כמו תרופות (ניסוי שהמחרים שלה לא ערכו), ובלי תופעות הלוואי והסיכונים של התרופות. בכל זאת, לא הצליחה לקבל את השיפוי המיוחל. החברה נתכה ברוב ימי חייה על ידי קרן אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר, והגיעה בשיא לשווי של 188 מיליון שקל, ואף הגיעה להכנסות של קרוב ל-10 מיליון דולר בשנה, אך לא הצליחה לפרוץ את התקרה הזו.