חיים הורביץ במפעל טבע בכפ"ס: "ימים קשים עוברים על כולנו"

"ניסים קורים גם בחנוכה וגם אחרי חנוכה", אמר בנו של מנכ"ל החברה המיתולוגי לעובדים השובתים, "כל המשפחה שלי נמצאת איתכם, לא במאה אלא בעשרת אלפים אחוז" ■ "אני מאמין שהמפעל כאן בכפר סבא יושב על יסודות טובים וצריך לשמור על זה ולהעריך את זה"

חיים הורביץ במפעל טבע בכפר סבא / צילום: גלי וינרב
חיים הורביץ במפעל טבע בכפר סבא / צילום: גלי וינרב

במקביל לשביתת עובדי טבע שהתחדשה היום בשעה 12:00 בצהריים, נערך במפעל החברה בכפר סבא אירוע הכנסת ספר תורה לבית הכנסת על שם אלי הורביץ, שנחנך בימים אלה במתחם המפעל. באירוע לקחו חלק גם עובדים ממפעלים אחרים, וכן חיים הורביץ, בנו של אלי הורוביץ, מי שהיה בכיר בטבע ולאחר מכן חבר דירקטוריון, אך עזב בעקבות מאבקים בין כמה קבוצות בדירקטוריון.

"ימים קשים עוברים על כולנו", אמר הורביץ באירוע. "גם אצלנו במשפחה אלה ימים מאוד עצובים. כל המשפחה שלי נמצאת איתכם, לא במאה אלא בעשרת אלפים אחוז. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לתמוך ולעזור, וניסים קורים גם בחנוכה וגם אחרי חנוכה.

"זה לא זמן טוב לתפוס אדם בצערו", הוסיף הורביץ, "אבל אני מאמין שהמפעל כאן בכפר סבא יושב על יסודות טובים וצריך לשמור על זה ולהעריך את זה. אני מקווה שימצא פתרון גם למפעלים בירושלים שמתנדנדים. מפעל אחד שכמעט בוודאות לא ממשיך הוא מפעל המשאפים בירושלים, אך נערכים מאמצים לקלוט כמעט את כל העובדים בתעשייה המקומית בעיר".

העובדים, שחבשו כיפות שעליהן הודפס השם "אלי הורביץ" וירו באוויר באקדחי הקונפטי שהם חלק מההפגנות, לא ידעו אם להתאגד תחת הסמל של טבע או נגדו. אלירן קוזליק, יו"ר הוועד, אמר כי "אנחנו מתחייבים לעשות הכול כדי שאתר כפר סבא ימשיך לפעול עוד הרבה הרבה שנים".

בתוך כך, גורמים המכירים היטב את פעילות טבע אמרו היום ל"גלובס" כי המפעלים בירושלים נמצאים בנחיתות תחרותית אל מול מפעלים אחרים של טבע ושל חברות דומות לה ברחבי העולם.

לדבריהם, כבר בתוכניות התייעלות קודמות, שבסופו של דבר לא מומשו בגלל חילופי המנכ"לים התדירים בחברה בשנים האחרונות, דובר על הסבת המפעלים הללו למוצרים אחרים, או על תוכנית התייעלות בהשקעה ניכרת כחלופה לסגירתם.

עוד טוענים הגורמים, כי תוכנית הקיצוצים של שולץ לא רחוקה ממה שרקחו מנכ"לים קודמים עבור החברה, וגם המספרים שהמנהלים הקודמים התכוונו להשיג בתוכנית קיצוצים כזו לא היו שונים מאוד מהמספר של 3 מיליארד דולר שבו נקב שולץ, וזאת למרות שהשוק הופתע ממנה מאוד. כך, שלטענתם, נראה כי יעד הקיצוצים הוא ריאלי, או לפחות לא רחוק מכך.