דוד אמסלם יחליף את דוד ביטן בתפקיד כיו"ר הקואליציה

ביטן הודיע לראש הממשלה כי החליט לפרוש מתפקידו המרכזי ■ ראש הממשלה בחר בדוד אמסלם כמחליף

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע היום לראש הממשלה נתניהו כי החליט לפרוש מתפקיד יו"ר הקואליציה. הוא יישאר כחבר כנסת מן המניין.

בהודעה כתב ביטן: "הבוקר ביקשתי מראש הממשלה לשחרר אותי מתפקידי כיו"ר הקואליציה, זאת בשל העובדה שהמצב הקיים מקשה על תפקודי ואינני רוצה לפגוע בעבודתה ובתפקודה של הקואליציה. אני מודה לראש הממשלה על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך. אמשיך לכהן בכבוד רב כח"כ מטעם סיעת הליכוד ואעשה כל שביכולתי להמשיך ולייצג ציבור שלם שנתן בי אמון".

חה"כ דוד אמסלם יחליף את חה"כ ביטן בתפקיד יו"ר הקואליציה. לאחר הודעת ביטן כי יעזוב את תפקידו כיור הקואליציה תוך שהוא נשאר כח"כ מכהן, החליט היום נתניהו להחליפו ביו"ר ועדת הפנים ח"כ אמסלם. 

אמסלם הוביל בחודשים האחרונים את חקיקת חוק איסור פרסום המלצות משטרה, האמור לעלות לקריאה שניה ושלישית בימים הקרובים.  בנוסף אמסלם היה זה שיזם והניח את החוק הצרפתי שיאסור לחקור ראש ממשלה מכהן (חוק אשר הוקפא). אמסלם ניהל מאבק פומבי בועדת הפנים נגד המשטרה לרבות המהלך שהוביל לעזיבת יועצו של מפכל המשטרה , ליאור חורב. 

ביטן מחקר במשטרה מזה שבועיים. הוא נחקר מספר פעמים, בכל פעם למשך 12 שעות. בשנה האחרונה הפך ביטן לאיש מפתח של נתניהו בליכוד. הוא הרבה להתראיין בכלי התקשורת, ארגן את אירועי התמיכה הגדולים בנתניהו במהלך קיץ 2017, נזף בחברי כנסת ושרים מטעם הליכוד שלא גוננו על ראש הממשלה ביוזמתם והוביל מהלכים רבים של נתניהו, לביטול תאגיד השידור הציבורי, לחקיקת חוק הלאום והחל מן הקיץ האחרון לחוק איסור פרסום המלצות משטרה והחוק הצרפתי שאמור היה לעצור חקירות פליליות נגד ראש ממשלה מכהן, אך לא עלה להצבעה.

ביטן הפגין ביטחון אישי רב במעמדו של נתניהו ובמעמד שלו ואמר במספר רב של ראיונות שהוא מועמד לתפקיד שר החל מחודש ינואר 2018. עזיבתו היא מכה קשה עבור נתניהו.

נציין שח"כ זהר שימש כממלא מקום יו"ר קואליציה בשלבים הראשונים של הכנסת ה-20 והביע את רצונו להיכנס לתפקיד עוד כאשר צחי הנגבי היה יו"ר הקואליציה. זהר לא קיבל את התפקיד כאשר הנגבי מונה לשר. בנוסף, באשר לח"כ קיש, ל"גלובס" נודע כי התפקיד הובטח לו בעבר. כיום מציינים בליכוד שיש מי החושש בסביבת נתניהו מעמדותיו העצמאיות של קיש ומכך שאם יקבל את התפקיד, הוא לא יפעל בשיתוף פעולה צמוד עם נתניהו - אותו שיתוף פעולה הדוק שהפגין ביטן.

היום התראיין ח"כ קיש באחת מתחנות הרדיו והביע תמיכה מוחלטת בנתניהו ובנאום שלו בפני חברי הליכוד אמש. נתניהו זלזל בחקירת המשטרה ואמר שרוב ההמלצות של חוקרי המשטרה מושלכות לפח ממילא. קיש תמך בעמדת נתניהו, והראיונות שלו ביממה האחרונה מעידים אולי על כך שהוא יהיה המועמד להחליף את ביטן.