הבורסה בת"א נסגרה בעליות שערים; מניית טבע יורדת בכ-1%

היום האחרון של שבוע המסחר: יורוקום הסכימה להצבת נציגי נושים בדירקטוריון ■ הושלמו עסקאות מכירת רשת ניו-פארם ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה, נעילה מעורבת בשוקי אסיה

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת על רקע הטלטלה אמש בעקבות בקשת הבנקים לפירוק יורוקום, אחת החברות העליונות בפירמידת השליטה של איש העסקים שאול אלוביץ'. ספק ביכולתה של יורוקום לשרת את חובותיה, וייתכן גם חששות ליציבות הפירמידה בעקבות הסתבכותו של אלוביץ' בחקירות רשות ני"ע בתיק בזק, שלחו את הבנקים לביהמ"ש.

 

אמש הסכימה יורוקום תקשורת למינוי משקיפים מטעם נושי החברה לדירקטוריון החברה. דיסקונט, הפועלים והבינלאומי הגישו בקשת פירוק ליורוקום, המחזיקה בשרשור במניות גרעין השליטה של בזק, בחברת חלל תקשורת ובחברות נוספות."יורוקום תקשורת חדלת פירעון. הניסיונות להשיג הסדר לא צלחו, ועל-כן ככל שלא ישתנו הנסיבות, אין מנוס מלהורות על פירוקה", נכתב בבקשה. הבנקים ביקשו במקביל למנות את עורכי הדין פיני רובין, אמנון לורך ואורי גאון לבעלי תפקידים ביורוקום שינהלו את הליך מכירת נכסי החברה המשועבדים לבנקים. (לסיפור המלא)

על רקע ההתפתחויות בפרשה, ריכזו היום עניין עניין מניות קבוצת אלוביץ' ביניהן בי-קום , אינטרנט זהב  וכמובן בזק .

אתמול הושלמו עסקאות מכירת 11 סניפי ניו פארם לידי האחים ניסנוב בעסקת ניו פארם הקטנה, ורכישת רשת ניו פארם על ידי רשת הקמעונאות הגדולה במשק - שופרסל , שבניהולו של איציק אברכהן. שופרסל רכשה את ניו פארם מידי המשביר , שבשליטה ובניהול רמי שביט, בתמורה לכ-128 מיליון שקל. המשביר דיווחה כי היא צפויה להציג רווח הון של כ-40 מיליון שקל בעקבות המכירה.

טבע  חזרה מניו יורק עם פער ארביטראז' שלילי של 1%, פרוטרום  עם פער חיובי של 0.7% ו-פרטנר  עם פער שלילי של 2.15%.

היום התחיל המסחר במניית הולמס פלייס , רשת חדרי הכושר שיצאה לאחרונה בהנפקה ראשונית של מניותיה.