אינסטלטור שהציג מצגי שווא הורשע בפרסום מטעה

האינסטלטור שהציג עצמו בשמות פיקטיביים נידון לחודשיים מאסר על תנאי וקנס של 1,500 שקל

בית משפט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בית משפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אינסטלטור שפרסם את עצמו בשמות פיקטיביים והציג מצג שווא על פיו נבדק על ידי המועצה הישראלית לצרכנות, הורשע בפרסום מטעה ונגזרו עליו עונשים של מאסר על תנאי למשך חודשיים וקנס בסך 1,500 שקל.

בית המשפט תיאר את המעשה כ"תכסיס" פלילי בעקבות כתב אישום שהגישה הרשות להגנת הצרכן כנגד האינסטלטור. אותו אדם הפיץ את המידע הכוזב באמצעות חלוקת מגנטים בהם פרסם ארבעה בעלי מקצוע שונים, בתחומים שונים ובעלי מספרי טלפון שונים, שמאחורי כולם עמד האינסטלטור בעצמו, כלומר ששמעון הצבעי או אלי האינסטלטור או המומחה לדודי השמש - היו איש אחד. בפרסומים גם שולב מצג מטעה לפיו "בעלי מקצוע שנבדקו על ידי המועצה לצרכנות" - מה שלא היה נכון. עוד הואשם האינסטלטור בכך שלא התייצב בפני חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

בית המשפט הדגיש כי לא דובר על איכות העבודה שביצע אלא על ההטעיה אותה הגדיר כאמור כתכסיס. "גם עבריין שהפך לאינסטלטור, אוטם גגות, מתקן דוודים וצבעי חייב לשמור על אמת בפרסום גם אם עשה את עשה במסגרת מאמצי הישרדות כלכליים..", קבע השופט שמאי בקר. לפיכך גזר השבוע, בבית משפט השלום בתל-אביב על הנאשם, עונש של חודשיים מאסר על תנאי לשנתיים, התחייבות וקנס כספי של 1,500 שקל. בית המשפט הקל בעונשו של הנאשם, היות ומדובר באדם קשה יום - להבדיל אגב מפרשת סופר דיל פלוס שם נקבע כי החברה הונתה קשישים רבים והיא אף נקנסה במאות אלפי שקלים.