נושי יורקום נדל"ן: למנות כונס שיממש את הביטחונות שלנו

הקונסורציום בראשות מזרחי טפחות נגד נושי יורוקום תקשורת: "לא מצאו לנכון לציין אותנו כנושה מהותי"

נושי יורוקום נדל"ן מעמידים את החוב של החברה בסך 260 מיליון שקל לפירעון מיידי, ודורשים למנות את עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רווה ושות' ככונס נכסים לשם מימוש השעבודים על חלל תקשורת ופרויקט מידטאון.

בעקבות פניית הבנקים של החברה האחות יורוקום תקשורת לביהמ"ש, החליט הקונסורציום בראשות מזרחי טפחות ומשקיעים מוסדיים לפנות גם הוא לביהמ"ש ולדרוש פירעון מיידי של החוב, ומימוש של הנכסים המשועבדים לו, בהם חברת חלל המוחזקת ע"י יורוקום תקשורת.

המלווים הגישו בקשה דחופה להצטרף להליך הפירוק של יורוקום תקשורת וטענו בבקשתם כי אף על פי שהם מהווים נושה מהותי של החברה "מבקשי בקשת הפירוק, לא מצאו לנכון לציין את הבנק כנושה מהותי של יורוקום תקשורת, לא צירפו אותו כצד לבקשה, לא המציאו לו את הבקשה, ואף לא טרחו לציין את החוב כלפיו, אלא בהערת שוליים".

עוד נכתב: "לא זו בלבד שמבקשי הפירוק לא הזכירו את החוב לבנק למעט בהערת שוליים, אלא שהם התעלמו אף משעבודים אשר נרשמו לטובת בנק מזרחי טפחות על נכסי יורוקום תקשורת".

מצב הנושים בחברת יורוקום נדל"ן טוב משמעותית מאלו שביורוקום תקשורת - גובה הביטחונות לנושים גבוה לעומת החוב. גם אם תצא לפועל העסקה במסגרתה נתי סיידוף ירכוש את השליטה בקבוצת יורוקום, נושי יורוקום נדל"ן אמורים לקבל פירעון מלא על החוב, ולא לספוג "תספורת" המתוכננת לנושי יורוקום תקשורת. יחד עם זאת, הנושים דורשים לקחת חלק בתהליך המשפטי, על מנת שביטחונותיהם לא ייפגעו.