בוטל הצו הארעי שהוביל להקפאת הגרלת מחיר למשתכן בשוהם

ביטול הצו הארעי סולל כעת את הדרך לפרסום ההגרלה שנדחתה בחודשים האחרונים, עם העדפה לזכאי סדרה א'

הדמיה. שוהם / צילום: דירה להשכיר ו polytown media
הדמיה. שוהם / צילום: דירה להשכיר ו polytown media

בית המשפט העליון קבע היום (ג') כי הצו הארעי שהקפיא את הגרלת מחיר למשתכן ביישוב שוהם - יבוטל. "בהמשך לדיון מיום 7.12.2017, אנו מורים כי הצו הארעי מיום 20.9.2017, המקפיא את הגרלת הזכאות ביחס ל-142 יחידות הדיור המוקצות ל'בני המקום' בתחום המועצה המקומית שוהם - בטל".

ביטול הצו הארעי סולל כעת את הדרך לפרסום ההגרלה שנדחתה בחודשים האחרונים, עם העדפה לזכאי סדרה א'.

נזכיר כי הצו הארעי ניתן בעקבות עתירה שהגישו זכאי מחיר למשתכן, בני המקום מסדרה ב', לבג"ץ. בעתירה טענו בני המקום מסדרה ב' כי פרסום ההגרלה שהייתה מיועדת רק לזכאי סדרה א' מפלה אותם לרעה, וכי העובדה שאין עוד תוכניות לפרסום מכרזי מחיר למשתכן ביישוב למעשה מונעת מהזכאים בסדרה ב' סיכוי לרכוש דירה מוזלת ביישוב.

בתחילה בית המשפט היה קשוב לטענות העותרים, שהגישו העתירה באמצעות עו"ד אפי מיכאלי, אולם המדינה התנגדה לטענות ודחקה בבית המשפט למחוק את העתירה. גם בני המקום מסדרה א' ביישוב, המיוצגים בידי עורכי הדין אלינור שטרק ומנחם אברמוביץ ממשרד המבורגר-עברון, הצטרפו בהמשך הדרך להליך וטענו כי אין לקבל את העתירה שתפגע בסיכוי שלהם לרכוש דירה מוזלת ביישוב.

בהמשך התקיימו דיונים בין המדינה לבין מועצת שוהם כדי לנסות ולהגדיל את מספר יחידות הדיור שמיועדות לבני המקום בפרויקט, אולם בסופו של דבר, למרות מתווה שהוצג והוצע על-ידי המועצה, שנקבע כלא ישים על-ידי מטה הדיור ומשרד הבינוי והשיכון, הודיעו האחרונים לבית המשפט כי המאמצים להגדלת מספר הדירות כשלו, וכי ברצונם לחזור ולפרסם את ההגרלה בצורתה המקורית.

בדיון שהתקיים בבית המשפט בתחילת החודש מול השופטים יהודה עמית, נעם סולברג ודוד מינץ, הציעו השופטים לעותרים למחוק את העתירה, אולם בסופו של דבר אפשרו להם ארכה בת 15 יום כדי לבחון את ההצעה שהציגה המועצה להגדלת מספר הדירות ואת טיעון המדינה שהצעה זו איננה ישימה.

בתחילת השבוע הודיעו זכאי סדרה ב' בני המקום לבית המשפט כי הם עומדים על סירובם למחוק העתירה, ותשובת השופטים הגיעה היום עם ביטול הצו הארעי.

אפי מיכאלי, עורך דינם של העותרים, מסר עם פרסום ההחלטה היום: "נמתין להכרעתו המהותית של בית המשפט בהליך".