כפיים לדוד ביטן

לסגוד לביטן זה המיטב שאנשי הליכוד מסוגלים לו. הם לא אשמים, אשם מי שאיפשר זאת

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

לישיבה של סיעת הליכוד אתמול (ב') הגיע גם דוד ביטן. הוא מצא זמן בין חקירותיו במשטרה להראות נוכחות פוליטית, אבל מהבעות פניו נראה שאפילו הוא לא ציפה לקבלת-הפנים שלה זכה. אלה לא היו מחיאות כפיים רגילות, הייתה בהן התלהבות כמעט משיחית.

זו הייתה התרסה נגד המשטרה, הפרקליטות, התקשורת וכל מה ומי שאינו ליכוד או ימין. לא היה חסר הרבה כדי שזה יתפתח לסטנדינג אוביישן.

הכול חוץ מלהשתחוות

מי שנמנע מלהצטרף להתלהבות הכללית היה ראש המפלגה, בנימין נתניהו. הוא העניק לביטן לחיצת יד רופפת, ובכך התמצתה קבלת-הפנים שלו לגיבור של הליכוד. רוב הנוכחים האחרים עשו הכול חוץ מאשר להשתחוות לביטן, החשוד שנחקר בעבירות חמורות (למעט אבי דיכטר, שלא השתתף בהילולה). זה היה מראה עלוב, אבל איזו זכות יש למישהו לצפות להתנהגות אחרת מהפורום הזה?

מי הם חברי הסיעה?

מי יש להם שם: ענת ("פה, פה, פה") ברקו; נאווה ("הילד של כולנו") בוקר; ציפי ("דגל ישראל על הר הבית") חוטובלי; מיקי ("יש לך מנת משכל של מנדבוש מת") זוהר; אורן (לשעבר "הסרסור") חזן; מירי ("מה שווה שידור ציבורי אם אנחנו לא שולטים בו? - כפיים") רגב; בין חברי סיעת הליכוד יש עוד כמה טיפוסים שאדם הגון ונבון לא היה מזמין לביתו. אבל יש בארץ ציבור גדול שהזמין אותם ואת שכמותם לשלוט במדינה הזאת, שמייסדיה היו כל כך שונים מרבים מאלה השולטים בה היום.

סחורות, לא מתנות

כאשר אלה האנשים, כאשר זו הרמה, אין מקום לתמוה על קבלת-הפנים ל"גיבור" ביטן. אם בפורום הזה הייתה בושה, הממשלה והמדינה היו נראים אחרת. יש להם מנהיג שלא מתבייש לבקש מאנשים סחורות של סיגרים ושמפניה, להנאתו וללא תשלום. כן, בכמויות שהוא קיבל מדובר בסחורות, לא ב"מתנות".

על מה מקבלים כפיים?

אז על מה יש לחברי הסיעה להתבייש, אם הם מקבלים את הקיו המוסרי שלהם מביבי ("השנורר") נתניהו? מי מהם יעז לומר משהו? ולמה שיגיד, כאשר בסיעתו לא מקבלים כפיים על תמיכה בחוק ובנציגיו - אלא על זריקת אבנים בהם.

אז על מה אנחנו מלינים? על שאנשים אלה, האמורים לתת דוגמה מוסרית ל"עם", עושים את ההפך? צריך לראות את זה כך: הם עושים את המיטב שהם מסוגלים לו. כן, לסגוד לביטן זה המיטב שלהם. הם לא אשמים שהם כאלה. הם גם לא אשמים שהם יושבים בכנסת. אשם מי שאיפשר זאת.

אבו מאזן לא מסכים

"לא נסכים לאף תוכנית שלום אמריקאית", אמר אתמול אבו מאזן. ולתוכנית לא אמריקאית?