אונ' בן-גוריון ומרצדס משיקים מייזם לאיתור רעיונות בענף הרכב

האתגר מיועד לסטודנטים מכל המוסדות אקדמיים בארץ, והוא יתקיים למשך חודש ■ הרעיון הזוכה יוצג בפני צוות בינלאומי בכיר של מרצדס בנץ

אוניברסיטת בן גוריון בנגב השיק בשיתוף עם חברת מרצדס בנץ אתגר חדשנות שמיועד לחבר בין סטודנטים לתחום היישומי. האתגר של מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שיפעל במשך כחודש, מחבר בין סטודנטים לארגונים גלובליים, שמציגים את האתגרים שעמם הם מתמודדים ומעוניינים להיחשף לכיווני חשיבה חדשים ויצירתיים של סטודנטים ממגוון תחומי לימוד ומרקעים שונים.

במסגרת האתגר ברת מרצדס-בנץ תאתגר את משתתפי התחרות ביעד המכונה "100 המיליון הבאים". משתתפי האתגר הם באילו תחומים להתמקד, דוגמת דיגטציה של עולם הרכב, חווית נהיגה, כמות לקוחות, שעות טעינה חשמלית, היקפי נסיעות אוטונומיות וכד'. התחרות פתוחה לסטודנטים מכל תחומי הלימוד, ממוסדות אקדמיים בכל רחבי הארץ.

מנהל מרכז בנג'יס , יוסי שביט אמר כי "בעולם עשיר בידע, קשה להניח שלאדם אחד, למרכז מחקר אחד או אפילו לחברה גלובלית בין-לאומית, יהיה מכלול הפתרונות לכל האתגרים שעמם מתמודד תאגיד. לעיתים, המקור לפתרון הוא הלקוח ולעיתים אלו האסטרטגיות הניהוליות, ולא אחת, המקור לפתרון הוא נקודת מבט רעננה וחיצונית לארגון. על עקרון זה מבוססת זירת האתגר".

לדבריו של שביט, בכל מחזור של התחרות ארגון אחר יציג אתגר, וכלי סיוע שונים. במסגרת האתגר, כל סטודנט, ללא קשר לשיוך פקולטי או מוסדי, ינסה לפתור את האתגר. "חברת מרצדס חנכה לאחרונה מרכז מחקר ופיתוח בישראל ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב גאה להיות בין הראשונים לשתף פעולה עם הקונצרן הגלובלי", הוסיף שביט. אייל מאייר, מנהל החדשנות של מרכז הפיתוח של מרצדס בנץ בישראל אמר כי מרצדס תבחן שילוב רעיונות אלה בטכנולוגיות ובמודלים העסקיים העתידיים של החברה.