בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת; מחיר הנחושת בשיא

מחיר הנפט נסק והגיע לשיא של שנתיים אתמול ועכשיו נסחר בירידות ■ החוזים העתידיים מאותתים על עליות בפתיחה ■ מניית סמסונג עלתה

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר באירופה נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, כמו כן גם המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. אתמול ננעל המסחר במגמה דומה, לאחר חזרה הדרגתית של השוקים לעבודה לאחר חופשת חג המולד. החוזים העתידיים מאותתים על עליות בפתיחה. 

 

המסחר מתנהל בנינוחות, והמשקיעים מצפים ליום מסחר איטי בעוד הבורסות בעולם חוזרות לפעילות לאחר חופשת חג המולד.  מחירי הנפט  והגז מרכזים עניין, לאחר שאתמול הגיעו לשיא של שנתיים. 

מוקדם יותר היום פורסמו נתוני ייבוא המתכות לסין. מהנתונים עולה כי חלה עלייה של 19% בכמות הנחושת שיובאה אל המדינה שנת 2017. בעקבות כן מחירי הנחושת בבורסת המתכות של לונדון עלו לשווי הגבוהה ביותר בשנים האחרונות - 7,236.5 דולר לטון.

 

בורסות אוסטרליה ויפן נמשכו מעלה על ידי מניות הגז, שרושמות עלייה לאחר שמחיר הנפט נסק והגיע לשיא של שנתיים. בד בבד, הקוספי הקוריאני רשם ירידות. מניית יונדאי הווי אינדוסטריס  צללה בלמעלה מ-28% . הניקיי היפני התנודד לאחר שננעל בירידות ביום המסחר הקודם. טויוטה ירדה קלות. מניות האנרגיה רשמו עלייה לאור הראלי במחירי הנפט;  Inpex Holdings Inc  טיפסה ב-2.09%, ו- Petroleum Exploration היפנית התרוממה ב-3.86%.

לאחר שביום המסחר הקודם מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות, ביום המסחר הנוכחי הן משכו למעלה, מובלות על ידי סמסונג שעולה ב-0.91%, בעוד פוסקו  ירדה 2.06%. 

 אפל  משכה אש ליצרנים באסיה, לאחר שאנליסטים שונים הורידו בימים האחרונים את תחזיות המכירות של מכשיר הדגל החדש של אפל , אייפון X, עבור הרבעון הראשון של 2018. האנליסטים ציינו כסיבה את החולשה היחסית בהזמנות המכשירים בעונת החגים הנוכחית. לפי דיווחים בטיוואן, אפל עצמה קיצצה את תחזית המכירות שלה ל-30 מיליון אייפונים, לעומת התחזית המקורית שצפתה מכירות של 50 מיליון מכשירים.